عطر و بوی كاظمين در خيابان‌های مشهد به مشام می‌رسد
کد خبر: 2347322
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸
با كاروان رجبيون/(7)

عطر و بوی كاظمين در خيابان‌های مشهد به مشام می‌رسد

گروه خبرنگاران افتخاری: پايتخت معنوی ايران در ماتم هفتمين امام شيعيان حضرت موسی بن جعفر(ع) عزادار است و عطر و بوی كاظمين در كوچه و خيابان‌های اين شهر به مشام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به خيال خود تو را به اسارت گرفته بودند، اما غافل از آنكه خود در اسارت جهل و نادانی به سر می‌برند، زندان هنوز زمزمه «سبوح قدوس» تو را در گوش دارد و مناجات‌های تو لحظه‌های خلوت با معبود خويش را به ارمغان می‌آورد.
امروز تقويم‌ها در سكوت خود فقدان تو را به سوگ نشسته‌اند و كبوتران حرم فرزندانت شور و شوق پرواز را از دست داده‌اند و ماتم عزای تو زمين و آسمان را اندوهگين کرده است.
پايتخت معنوی ايران در ماتم هفتمين امام شيعيان حضرت موسی بن جعفر(ع) عزادار است و عطر و بوی كاظمين در كوچه و خيابان‌های اين شهر به مشام می‌رسد و مردم نيز از سراسر كشور خود را به پابوسی فرزند اين امام همام می‌رسانند.
حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فرزند امام موسی كاظم(ع) غرق در ماتم و عزا بود، به‌گونه‌ای كه از اوايل شامگاه شب گذشته خيابان‌های منتهی به حرم با ازدحام جمعيت و ترافيك شهری مواجه و چراغ تكميل ظرفيت پاركينگ‌های حرم روشن شده بود.
از آنجايی كه زيارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ماه رجب بسيار سفارش شده است، مردم مؤمن و متدين سراسر كشور خود را در شب و روز شهادت امام كاظم(ع) به حرم مطهر امام رضا(ع) رساندند تا بتوانند در شب شهادت پدر بزرگوار امام هشتم(ع) از فضيلت‌های زيارت امام رضا(ع) در ماه رجب بهره‌مند شوند.
در نخستين ساعات صبح شهادت امام هفتم شيعيان حضرت امام موسی كاظم(ع) پرچم گنبد منور رضوی و پوشش ضريح مطهر نيز توسط خدام و سركشيك‌های حرم مطهر رضوی به نشانه عزا به رنگ سياه درآمد.
بر این اساس مراسم عزاداری هفتمین امام شيعيان همزمان با 25 خردادماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد که در این مراسم سوگواری در رواق امام خمينی(ره) آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد سخنرانی و سپس سعيد حداديان، از مداحان كشورمان دعای پرفيض كميل را قرائت كرد.
در شب شام شهادت امام كاظم(ع) مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفيعی، از اساتيد حوزه و دانشگاه و مداحی ذاكران اهل بيت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
دسته‌های عزاداری در شب گذشته برای عرض تسليت به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و با برگزاری مراسم عزاداری در اماكن متبركه حرم، مصيبت اين امام همام را با حضور جمع كثيری از زائران و مجاوران برگزار کردند.
كوچه و خيابان‌های شهر رنگ و بوی عزا به خود گرفته است و مردم اين شهر در ماتم هفتمين امام شيعيان عزادار و غمگين هستند.
مراسم عزاداری شهادت امام كاظم(ع) در هيئات عزاداری شهر با حضور جمع كثيری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شد و برخی از هيئات مراسم شام غريبان امام هفتم(ع) را امشب برگزار می‌کنند.
مراسم عزاداری شهادت امام موسی‌كاظم(ع) 26 خردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سيدمصطفی مير‌لوحی، عضو هيئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و مرثيه‌سرايی احمد واعظی، مداح اهل بيت(ع) در حسينيه تهرانی‌ها برگزار شد.
يادآور‌ می‌شود، در شام شهادت امام كاظم(ع) حجت‌‌الاسلام‌ كاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران و سعيد حداديان، از مداحان اهل بيت(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء در حسينيه و تكيه تهرانی‌ها و در جمع عزاداران به ايراد سخن و مداحی پرداختند.
captcha