رونمايی از «تذكره لطايف‌الخيال» همزمان با ميلاد امام حسين(ع)
کد خبر: 2350458
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳

رونمايی از «تذكره لطايف‌الخيال» همزمان با ميلاد امام حسين(ع)

گروه ادب: آئين رونمايی و معرفی نسخه خطی «تذكره لطايف الخيال» و گشايش نمايشگاه «باغ نظر» روز شنبه، سوم تير و همزمان با ميلاد فرخنده امام حسين(ع) در كتابخانه و موزه ملی ملك برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، طبق وقف‌نامه حاج حسين ‌آقا ملك، واقف و بنيانگذار مجموعه كتابخانه و موزه ملی ملك، هر سال به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسين(ع) جشنی در اين مؤسسه برپا می‌شود.
در اين مراسم از نسخه خطی «تذكره لطايف الخيال» متعلق به كتابخانه ملك رونمايی خواهد شد. اين نسخه با همكاری كتابخانه مجلس شورای اسلامی و نشر مجمع ذخائر اسلامی در دو جلد بازنشر شده است. نسخه خطی «تذكره لطايف‌الخيال» متعلق به قرن 11 و نوشته حكيم مولا شاه محمد بن محمد دارابی‌اصطهباناتی متخلص به عارف است. اين كتاب به تصحيح يوسف‌ بيگ‌باباپور و با مقدمه حجت‌الاسلام و المسلمين سيدصادق حسينی‌اشكوری، رئيس مجمع ذخائر اسلامی به طبع رسيده است.
يادآور می‌شود، برای معرفی كامل نسخه «لطايف‌الخيال» ميزگردی با حضور سيدجعفر كشفی، علی حيدری‌يساولی، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدصادق حسينی‌اشكوری، يوسف بيگ‌باباپور و محمدرضا فرزانه برگزار خواهد شد.
همچنين در اين برنامه نمايشگاهی از منتخب آثار آبگينه و سفالينه حسين افشار از مجموعه‌داران خصوصی با نام «باغ نظر» نيز برپا می‌شود. آئين گراميداشت ميلاد فرخنده امام حسين(ع) روز شنبه، سوم تير در محل كتابخانه و موزه ملی ملك واقع در خيابان امام خمينی(ره) برگزار خواهد شد و شركت در آن برای علاقه‌مندان آزاد است.
captcha