نماز موجب شكوفايی فضائل اخلاقی در نهاد آدمی می‌شود
کد خبر: 2362302
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹

نماز موجب شكوفايی فضائل اخلاقی در نهاد آدمی می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی: نماينده ولی فقيه در آذربايجان شرقی در مراسم اختتاميه سومين جشنواره بين‌المللی عكس نماز و نيايش در تبريز گفت: ‌نماز موجب شكوفايی فضائل اخلاقی در نهاد آدمی شده و رذائل را ‌از وی دور می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، آيت‌الله ‌محسن مجتهدشبستری، نماينده ولی فقيه در آذربايجان شرقی‌ روز پنجشنبه، 15 تيرماه در مراسم اختتاميه سومين جشنواره بين‌المللی عكس نماز و نيايش‌ با اشاره به ابعاد مختلف فريضه انسان‌ساز نماز گفت: نماز علاوه بر بندگی خداوند، آثار مهمی در روح و روان آدمی و همچنين تعالی جامعه دارد.
وی‌ با اشاره به آثار فردی نماز در روح و روان و رفتار انسان گفت: نماز موجب شكوفايی فضائل اخلاقی در نهاد آدمی شده و رذائل را ‌از وی دور می‌سازد.
امام جمعه تبريز با اشاره به آمار و ارقام بالای خودكشی در جهان اين پديده را ناشی از عدم توجه به نياز‌های فطری انسان و دعا و نيايش در محضر پروردگار عنوان و تأكيد كرد: در عصر كنونی كه مادی‌گرايی و پوچی‌گرايی انسانها را به شقاوت می‌كشاند، پناه بردن به عبادت ‌و نيايش مخلوق جهان، انسان را به‌سعادت رهنمون می‌کند.
وی همچنين با اشاره به آثار اجتماعی نماز گفت: ياد حق، و غير او را از ياد بردن انسان را از زشتی‌ها و منكرات بازداشته و به تبع آن با حضور افراد صالح عطر معنويت در جامعه پراكنده می‌گردد.
به گفته وی‌ از ديگر آثار نماز جلب عنايت خداوند است كه انسان را به فلاح و رستگاری می‌رساند.
captcha