هفتمين شماره از نشريه «هيئت امروز» در قزوین چاپ شد
کد خبر: 2391068
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱

هفتمين شماره از نشريه «هيئت امروز» در قزوین چاپ شد

گروه انديشه و علم: همزمان با شب‌های احيا‌ و شب قدر، هفتمين شماره از نشريه «هيئت امروز» چاپ و در بين هيئات مذهبی و شب زنده‌داران مساجد مختلف قزوين پخش شد.

به گزارش خبرگزاری قرانی ایران‌(ایکنا) شعبه قزوین، هفتمین شماره از نشریه ‌«هيئت امروز» به موضوعات مرتبط با ماه رمضان و شب‌های احیا‌ و شب قدر اختصاص دارد.
این نشریه شامل بخش‌های سرمقاله، خبر، اقتراح، فرش پهن، خانواده، معرفت، گفت‌وگو، قرآن، ویژه‌نامه هیئت نوجوان، ادبیات و نیم نگاه‌(گزارش تصویری) است.
سرمقاله این شماره با عنوان «ما اسراف کاریم» شامل جوابیه‌ای است که مدیر مسئول نشریه در جواب به انتقاد چاپ این نشریه و موضوعات نشریه به رشته تحریر درآورده و در آن عنوان شده که: ما که «هیئت امروز» را منتشر می‌کنیم اسراف کاریم. حیف کاغذ کاهی نیست که خرج ابا‌عبدالله –جانم به فدایش- می‌کنیم. حیف قلم‌ها نیست که در راه حسین‌(ع) بلغزند؟ آخر سال‌ها قبل‌تر قلم‌های خیزران حق این خاندان را پرداخته‌اند.
بخش خبر این نشریه حاوی سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌علی برکتین در شب ۱۹ نوزدهم رمضان، معرفی کتاب شهید علم و فناوری و برپایی اردوگاه شهدای علم وفناوری قزوین است.
همچنین در این بخش گزارش مفصلی درباره فضاسازی ضعیف شهر قزوین در استقبال از ماه مبارک رمضان ودلایل این امر پرداخته شده است.
بخش اقتراح نشریه در مورد کیفیت احیای شب‌های زنده داری و شب قدر از زبان کار‌شناسان مذهبی و سخنرانان است که به صورت مصاحبه در این نشریه آمده است.
بخش فرش پهن نشریه به مسائل مختلف هیئت‌های عزاداری و نقش این هیئت‌ها در شخصیت فکری ـ فرهنگی افراد پرداخته است.
با مهربان‌ترین در بوته نقد خودی عنوانی است که برای بخش خانواده نشریه انتخاب شده و در آن در مورد برگزاری مراسم شب‌های احیا‌ و شب قدر و کمیت و کیفیت این مراسم‌ها از زبان افراد صحبت شده است.
در بخش معرفت سخنرانی مقام عظمای ولایت در جمع شاعران با تیتر «وظیفه شاعر بالابردن اخلاق و معرفت جامعه است» آمده است و توصیه‌های حضرت آقا به شاعران ذکر گردیده است.
درس اخلاق حضرت آیت‌الله خوشوقت عنوان دیگر بخش معرفت است که به معارف صحیفه سجادیه اختصاص دارد.
بخش گفتگو هیئت امروز به مصاحبه با حجت‌الاسلام حمیدرضا ترابی در مورد نقش هیئت در ترویج اندیشه‌های شیعه اختصاص دارد.
معرفی شهید‌حسین احمدی‌موقر، قاری قرآن و مؤسس جلسات قرآن خانواده‌های شهدا موضوع بخش قرآن نشریه است.
ویژه‌‌نامه هیئت نوجوان دارای مطالبی با موضوعات نقش رسانه در تربیت نوجوانان، مشکلات ارتباطی نوجوانان با والدین و.. است.
بخش ادبیات هیئت امروز شامل داستانی اخلاقی برگرفته از بحارالانوار و داستان شهیدی از الموت و قطعه شعری در مورد مولا علی‌(ع‌) است.
نیم نگاه هیئت امروز که بخش گزارش تصویری است به شب‌های احیا‌ و مراسم شب قدر مساجد و حسینه‌های سطح شهر قزوین اختصاص دارد.
پایان بخش این شماره هیئت امروز سخن سردبیر است با این عنوان که «دوباره مجبوریم بنویسیم مدتی این مثنوی تاخیر شد. حتماً هم این تأخیر‌ها توجیه‌هایی دارد که بعضی پذیرفته است و بعضی نه. ما برای همه قصور‌ها و تقصیر‌ها عذرخواهی می‌کنیم...
در ادامه عنوان شده که «حرف آخر تکرار‌‌ همان قصه همیشگی است. بنویسید. دیر می‌شود‌ها!»
یاد آوری می‌شود که نشریه هیئت امروز که با موضوع مسائل دینی، اخلاقی و مذهبی در شمارگان ۱۵ هزار نسخه چاپ می‌شود محصول همکاری هیئت شهدای گمنام، گروه نشریات مرکز علمی فرهنگی شهید آوینی و کانون فرهنگی هنری مسجد سوخته چنار است.
وبگاه این نشریه در فضای مجازی به آدرس: www.۱۳۴۲.ir و www.heyatemrooz.ir در دسترس همگان می‌باشد.
شماره تلفن تحریریه هم ۰۲۸۱۲۲۴۵۲۵۶ و ۰۹۳۹۳۹۸۱۳۴۲ پاسخ‌گوی سؤالات احتمالی خوانندگان است.
captcha