گزارش فيلم‌های آخر هفته تلويزيون به مناسبت روز قدس
کد خبر: 2393841
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵

گزارش فيلم‌های آخر هفته تلويزيون به مناسبت روز قدس

گروه هنر: فيلم‌های «شكارچی شنبه»، «تولدی ديگر»، «هيام»، «وفا»، «سينه سرخ»، «بازگشت به حيفا» و ... پنجشنبه و جمعه 26 و 27 مردادماه از شبكه‌های سيما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی سيما، خلاصه‌ای از داستان فيلم‌های سينمايی و تلويزيونی شبكه‌های سيما و معرفی عوامل تهيه‌كننده آن برای پخش در روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 مردادماه اعلام شد.
شبكه يك
فيلم سينمايی «شكارچی شنبه» پنجشنبه 26 مردادماه ساعت 22روی آنتن شبكه يك سيما می‌رود. «شكارچی شنبه» داستان كودكی است كه پس از ديدار با پدربزرگ خود به شناخت جديدی از هستی دست می‌يابد. داستان فيلم از اين قرار است كه زنی يهودی كه پس از مرگ همسرش، با يك مرد مسيحی ازدواج كرده و كودك 8 ساله خود را در پی اقدامات حقوقی و اصرار پدربزرگش برای مدت كوتاهی به وی می‌سپارد.
علی نصيريان، اميريل ارجمند، دارين خمسه، آرسينه سوكياسيان و مهدی فقيه در فيلم سينمايی «شكارچی شنبه» به كارگردانی پرويز شيخ طادی به عنوان بازيگران اصلی به ايفای نقش پرداختند. گفتنی است، فيلم سينمايی «شكارچی شنبه» جمعه 27 مردادماه ساعت 16 از شبكه يك سيما بازپخش می‌شود.
همچنين 30 دقيقه بامداد روز جمعه 27 مردادماه فيلم تلويزيونی «تولدی ديگر» به كارگردانی و تهيه‌كنندگی عباس رافعی از شبكه يك سيما پخش می‌شود. داستان اين فيلم تلويزيونی در مورد زهير ملوان جوانی است كه برای كسب درآمد بيشتر از لبنان خارج شده و در يك كشتی كه عازم آفريقای جنوبی است، مشغول به كار است. وی هنگامی كه با خبر می‌شود، همسرش در جنگ گم شده به لبنان برمی‌گردد و به جستجوی همسر مفقودش می‌پردازد.
طلال جردی، دارين حمزه و مونا كريم در فيلم تلويزيونی «تولدی ديگر» بازی كرده‌اند. فيلم تلويزيونی «بيگانگان» به كارگردانی عباس رافعی و تهيه‌كنندگی منصورسهراب پور، جمعه 27 مردادماه ساعت 16:10 از شبكه دو پخش می‌شود.
داستان فيلم تلويزيونی «بيگانگان» با بازی قصی خولی، مكسيم خليل، محمد حداقی و ليليا الاطرش درباره خاطرات يك فلسطينی مبارز از زمان اشغال كشورش توسط يهوديان صهيونيست است. احمد دانشجوی دانشگاهی است كه ليلا نيز در آن مشغول به تحصيل است. احمد به ليلا علاقه‌مند است اما نمی تواند علاقه خود را بيان كند. فاروق دوست احمد، به او پيشنهاد می‌دهد برای پرستاری از پيرمردی به نام حُسام به خانه او برود. احمد به خانه حُسام می‌رود و با قبول شرايط فرزندان حسام، مشغول به كار می‌شود. حُسام كه حال مناسبی ندارد، روی صندلی چرخدار می‌نشيند و مدت‌هاست كه از خانه بيرون نرفته، احمد سعی می‌كند روحيه او را تغيير دهد و به همين خاطر او را به بيرون می‌برد. احمد به طور اتفاقی دفتر خاطرات حسام را می‌خواند و در مورد ليلا با او هم صحبت می‌شود. احمد متوجه می‌شود كه حسام نيز در دوران جوانی به دختری به نام ليلا علاقه‌مند بوده كه در زمان اشغال فلسطين توسط يهوديان، از او جدا می‌شود.
شبكه سه
فيلم سينمايی «هيام» پنجشنبه 26 مردادماه ساعت 11:30 از شبكه سه سيما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فيلم آمده: حسان متولد حيفا، دانشجوی ممتاز مهندسی و تبعه انگلستان برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش هيام، از انگلستان عازم اردوگاه جنين در فلسطين اشغالی می‌شود. او قصد دارد پس از مراسم ازدواج با همسرش برای ادامه تحصيل به انگلستان برگردد. جشن عروسی آن دو در يك محفل كوچك اما گرم برگزار می‌شود. حمله گسترده اسراييل به اردوگاه جنين به زوج جوان اجازه نمی دهد اين دو، رنگ آرامش را بينند. آنها كه عازم انگلستان هستند در ايست بازرسی نيروهای اسراييلی از يكديگر جدا می‌شوند. وقتی حسان به نوع برخورد مأموران با آنها اعتراض می‌كند، او را بازداشت می‌كنند.
جهاد سعد، ريم علی و سامرعمران درفيلم سينمايی «هيام» به كارگردانی محمد درمنش و تهيه‌كنندگی مهدی همايون فر، محصول سال 1382 فلسطين بازی كرده‌اند.
فيلم تلويزيونی «وفا» جمعه 27 مردادماه ساعت 9 ازشبكه سه سيما پخش می‌شود. «وفا» داستان جوانی به نام ژوبين پناهی است كه به جرم جاسوسی برای كشور اسرائيل در لبنان زندانی است. او به دليل مشكلات روحی و روانی كه پس از كشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس، پيدا كرده به بيمارستان منتقل می‌شود. در اين زمان مامور ويژه‌ای از طرف موساد و سازمان امنيت ملی اسرائيل برای ربودن او از آسايشگاه روانی وارد ايران می‌شود.
فرهاد اصلانی، اليزابت امينی، رضا ايرانمنش و بازيگران لبنانی عدی رعد، حسن عدنان، گيريتا غون و آنجو حميد در فيلم تلويزيونی «وفا» به كارگردانی محمد حسين لطيفی و تهيه‌كنندگی منصور سهراب‌پور بازی كرده‌اند.
شبكه تهران
فيلم سينمايی «سينه سرخ» پنجشنبه 26 مردادماه ساعت 13:30 در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبكه تهران روی آنتن می‌رود. در اين فيلم سينمايی با بازی محمد نهنال، ‌هانا نك مچ و بشرا كارامان خواهيد ديد: يوسف نوجوانی است كه همراه مادر و خواهرش در اردوگاه فلسطينيان زندگی می‌كند. برادرش مبارز و پدرش زندانی است. آنها وضع مالی خوبی ندارند، يوسف برای امرار معاش پرنده‌هايش را می‌فروشد. همه جا حكومت نظامی است و جوانان به شهادت می‌رسند. يوسف تصميم می‌گيرد دور دنيا سفر كند و وضعيت اردوگاه‌های فلسطينی را به اطلاع مردم دنيا برساند.
فيلم سينمايی «سينه سرخ» به كارگردانی ميشل خليفی، محصول مشترك كشورهای انگليس، بلژيك، اسپانيا و فلسطين درسال 1995 ساخته شده است.
فيلم سينمايی «بازگشت به حيفا» به كارگردانی باسل خطيب وتهيه‌كنندگی قاسم حول، محصول سال 2005 كشور سوريه، جمعه 27 مردادماه ساعت 13:30 از شبكه تهران پخش می‌شود. در خلاصه داستان فيلم آمده: شهر حيفا در سال 1948 مورد هجوم صهيونيست‌ها قرار می‌گيرد و يهوديان جای فلسطين‌ها را می‌گيرند. زوجی يهودی، كودكی فلسطينی را كه در جريان حمله به اسرائيل جامانده بزرگ می‌كنند. اما قاسم يكی از اقوام اين كودك از مبارزين فلسطينی است كه به دنبال بازگرداندن اين كودك به والدينش است.
سامر المصری، تولين البكری و ماحر طبيبی در فيلم سينمايی «بازگشت به حيفا» بازی كرده‌اند. فيلم تلويزيونی «برگی برای زيتون» به كارگردانی وحيد درخشش فر و تهيه‌كنندگی سعيد عدالت خواه، جمعه 27 مردادماه ساعت 13:30 از شبكه شما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فيلم آمده: در يكی از روستاهای قم در مدرسه‌ای كه يك كلاس واحد برای دخترها و پسرها وجود دارد، مسابقه‌ای برپا می‌شود با عنوان نامه‌ای برای كودكان فلسطينی. از اين رو معلم كمی در مورد اختلافات قديمی بين اسرائيلی‌ها و فلسطينی‌ها توضيح می‌دهد و از بچه‌ها می‌خواهد آنچه را دوست دارند، طی نامه خود به كودكان بنويسند. پريسا كلدوست و محبوبه ارمياتی در فيلم تلويزيونی «برگی برای زيتون» به ايفای نقش پرداختند.
شبكه قرآن و معارف سيما
فيلم تلويزيونی «سرزمين مادری» به كارگردانی و تهيه‌كنندگی كامبيز كاشفی، جمعه 27 مردادماه ساعت 15 از شبكه قرآن ومعارف سيما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فيلم با بازی مجيد مظفری، هما روستا و گلاره عباسی آمده: سعيد دانشجوی ايرانی المپيادی كه مقام اول را در المپيك كسب كرده است با يك خانواده ايرانی كه پدرش دكتراست زندگی می‌كند. اتفاقاتی می‌افتد كه مشخص می‌شود اصليت سعيد فلسطينی است.
شبكه نمايش
فيلم‌های سينمايی، تلويزيونی و انيميشن «بوی پيراهن يوسف»، «دور دنيا در هشتاد روز 3»، «بازمانده»، «بعد از زلزله»، «فانوس سبز» و «لئون» پنجشنبه 26 مردادماه ساعت 13:20، 15، 17، 19 ،21:30 و 23 از شبكه نمايش پخش می‌شود.
فيلم‌های سينمايی، تلويزيونی و انيميشن «آوای وحش»، «دور دنيا در هشتاد روز4»، «ارتفاع:45/6»، «خدايا بزرگی تو»، «نردبان خشم» و «شكارچی شنبه» جمعه 27 مردادماه ساعت 13:20، 15،17، 19 ،21:30 و 23 از شبكه نمايش پخش می‌شود.
captcha