همايش هم‌انديشی حقوقدانان بسيجی كشور در مشهد آغاز شد
کد خبر: 2405646
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

همايش هم‌انديشی حقوقدانان بسيجی كشور در مشهد آغاز شد

گروه انديشه: سومين همايش هم‌انديشی حقوقدانان بسيجی كشور صبح امروز، با حضور سيديحيی صفوی، دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا و جمعی از اركان بسيجی كشور در جوار بارگاه رضوی آغاز شده و هم‌اكنون در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، سومين همايش حقوقدانان بسيجی كشور صبح امروز، 15 شهريورماه با حضور دستيار و مشاور عالی فرماندهی كل قوا و جمعی از حقوقدانان و فرهيختگان بسيجی در جوار حرم رضوی آغاز شده و هم‌اكنون در حال برگزاري است.
در اين همايش 200 نفر از دبيران، اساتيد، فرهيختگان و مسئولان سازمان حقوقدانان بسیج استان‌ها، دبيران انجمن‌ها و كانون‌های بسيجی حقوقدانان و اساتيد و منتخبان مجمع حقوقی بسيجی حقوقدانان گردهم آمده‌اند تا به بررسی مهم‌ترين مسائل حقوقی روز بپردازند.
در آغاز اين همايش مسعود اخوان‌فر، رئيس سازمان حقوقدانان بسيجی كشور با بيان اينكه سال 91 يكی از پركارترين سال‌ها برای سازمان بسيج حقوقدانان بود، تصريح كرد: از جمله فعاليت‌های اين سازمان در اين سال می‌توان به تشرف به محضر مقام معظم رهبری و ايفای نقش فعال در انتخابات مجلس شورای اسلامی و برگزاری اجلاس غير متعهدها در تهران اشاره كرد.
وی اظهار كرد: در حال حاضر 12 هزار و 400 حقوقدان كشور در 350 حلقه صالحين سازماندهی شدند كه مطالبات اين افراد در قالب يك بيانيه در مراسم اختتاميه همايش ارائه مي‌شود.
اخوان‌فر تأكيد كرد: هر يك از بخش‌های بسيج در هر سال به نام يكی از شهدا نام‌گذاری می‌شود كه امسال به نام شهيد حجت‌الاسلام عبدالرحمان دانشجو، رئيس دادگاه انقلاب و حاكم شهری كازرون مزين شده است.
در ادامه محسن اسماعيلی، عضو شورای نگهبان به بيان آسيب‌شناسی نظام حقوقی و راهكارهای اصلاح آن پرداخت و تاكيد كرد: يكی از خلأهای اصلی نظام حقوقی فقدان و كمبود حقوقدانان مجرب در مجلس است.
وی با اشاره به نقش فعال حقوقدانان بسيج در انتخابات شورای اسلامی تأكيد كرد: بايد فرايندی صورت بگيرد تا حقوقدانان به مجلس و كميسيون‌های مختلف آن راه يابند.
اسماعيلی ادامه داد: روند تصويب حقوقی در كشور، به روز نبودن قوانين، رعايت نكردن اولويت‌ها، جانيفتادن فرهنگ قانون گرايی، و تفسير نابجا از ديگر تصويب‌های نظام حقوقی كشور است. برای رفع مشكلات حقوقی بايد توسعه دانش حقوقی، كسب مهارت و پالايش روح را مد نظر قرار داد.
سپس سيديحيی صفوی، دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا از ضرورت وحدت و همگرايی جهان اسلام سخن گفت و تصريح كرد: جامعه‌ای كه انبياء الهی به ويژه پيامبر(ص) و قرآن به دنبال تشكيل آن بودند، امتی به هم پيوسته و حقيقی با مفهومی فراتر از قوم ملت و تاريخ متداول غربی است.
وی ادامه داد: امروز بحث دولت و ملت كه ‌غرب آن را به مسلمانان تحميل كرده است، در مقابل مقوله امت قرار گرفته است چرا كه امت به يك رهبر نياز دارد و تنها با بدون امام مفهوم پيدا می‌كند.
صفوی به استفاده از ظرفيت‌ها و عوامل توانمندساز برای پيشرفت كشور و اقتصاد امنيت و دفاع دسته جمعی از كشورهای اسلامی تاكيد كرد و گفت: تامين عدالت و ايستادگی در مقابل تك قطبی كردن جهان و تلاش برای تشكيل يك پست بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سياسی در قرن حاضر از ديگر ضروريات وحدت كشورهای جهان اسلامی است.
یادآور می‌شود، همايش هم‌انديشی حقوقدانان بسيجی كشور تا فردا 16 شهریورماه ادامه خواهد داشت كه در آن علاوه بر بررسی‌ مباحث حقوقی، شخصيت‌هايی چون علی فضلی، جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين، آيت‌الله عباس كعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران به سخنرانی می‌پردازند.
captcha