مركز فرهنگی «فادخ» در سمنان ايجاد می‌شود
کد خبر: 2407634
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۲

مركز فرهنگی «فادخ» در سمنان ايجاد می‌شود

گروه اجتماعی: مدير حوزه علميه صادقيه سمنان از ايجاد مركز فرهنگی فادخ با هدف توليد محتوای نرم‌افزاری و انتقال مستقيم معارف دينی با بهره‌مندی از محيط مجازی و اينترنت در اين حوزه علميه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس، مدير حوزه علميه صادقيه سمنان 18 شهريورماه در مراسم آغاز سال تحصيلی حوزه‌های علميه با بيان اينكه فادخ مخفف عبارت فرهنگ اسلامی در خانه است، گفت: اين مركز برای توليد محتوای نرم‌افزاری و انتقال مستقيم معارف دينی با بهره‌مندی از محيط مجازی و اينترنت به منازل مردم راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اينكه پايگاه اينترنتی فادخ نيز راه‌اندازی شده است، افزود: با نصب امكانات سخت‌افزاری و سرور در مركز فادخ، همزمان 1500 كاربر می‌توانند از اينترنت و اينترانت پر سرعت برای مراجعه به اين پايگاه استفاده كنند.
مدير حوزه علميه صادقيه سمنان همچنين از برگزاری كلا‌س‌های آموزش فرهنگ مهدويت در محيط مجازی به‌عنوان افتتاحيه سايت فادخ خبر داد و گفت: اين مركز در مرحله اول خدمات اينترنتی خود شامل توليد محتوای مذهبی و ميزبانی از پايگاه‌های اينترنتی و وبلاگ‌های مذهبی را به مساجد دارای كانون‌های فرهنگی هنری فعال ارائه می‌دهد.
عبدوس تبديل اين مركز به پايگاه آموزش طلاب در فضای مجازی را هدف بلند مدت راه‌اندازی مركز فادخ عنوان كرد.
یادآور می‌شود، مركز فرهنگی فادخ در يك اثر تاريخی بازسازی شده از دوره قاجار در جوار حوزه علميه صادقيه مستقر می‌شود.
captcha