دهمين جشنواره شعر رضوی سبزوار برگزيدگان خود را شناخت
کد خبر: 2408055
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۴

دهمين جشنواره شعر رضوی سبزوار برگزيدگان خود را شناخت

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری مراسم اختتاميه جشنواره شعر رضوی در محل فرهنگسرای آفتاب سبزوار با حضور مسئولان و شاعران منتخب شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مجيد عسكری، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اعلام اين خبر افزود: شعر وديعه‌ای الهی است كه اگر در قالب معنوی و ارتباط با ائمه هدی(ع) قرار بگيرد، شكوه و عظمتی لايتناهی را در برمی‌گيرد و شعر رضوی يكی از اين آثار و بركات است و برای همين يكی از ماندگارترين و پوياترين جشنواره‌های ادبی كشور، جشنواره شعر رضوی است كه هر ساله مشتاقان فراوانی بر گرد آن به طواف معنوی حريم قدسی هشتمين اختر تابناك ولايت و امامت نائل می‌آيند.
وی در ادامه سخنان خود بيان كرد: امسال 72 اثر در دو بخش شعر رضوی و آزاد شركت كردند كه از ميان اين آثار 51 اثر در بخش شعر رضوی و 21 اثر نيز در بخش آزاد آثار خود را ارائه كردند.
عسكری عنوان كرد: از ميان 72 اثر، هشت اثر شاعران سبزواری در بخش شعر رضوی معصومه عباسی برگويی، علی شادان، كاظم مسكنی، سمانه غلامی ثقيه، فاطمه هواخواه حلاج، فاطمه شفيع ثانی، محمدابراهيم اكبری و مهناز بقايی بارجينی و از ميان 21 اثر در بخش شعر آزاد هشت اثر سميه اكبری، معصومه احمدی، مهدی محمدی‌جم، طاهره عبدالله‌زاده، عليرضا خيرآبادی، سيدابوالفضل حسينی، معصومه پارسی‌پور و مريم بيدی به عنوان برگزيدگان مرحله شهرستانی انتخاب شدند.
وی در ادامه تصريح كرد: در آئين اختتاميه جشنواره برگزيدگان در بخش شعر آزاد و رضوی ضمن قرائت اشعارشان به دريافت لوح تقدير و هديه نائل شدند.
عسكری ضمن تشكر از حسين شنوايی، مسئول انجمن ادبی فرودين كانون هنرمندان به عنوان دبير جشنواره شعر رضوی، داوران اين جشنواره را جواد جعفری نسب، علی‌اصغر اقتداری و محمدرضا فرامرزی معرفی كرد.
يادآور می‌شود، اشعار شش نفر از برگزيدگان در بخش شعر رضوی برای شركت در مرحله بعد به استان ارسال شد.
captcha