غيرت دينی باعث می‌شود تا مسلمانان در مقابل اهانت به مقدساتشان ساكت نمانند
کد خبر: 2411192
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰

غيرت دينی باعث می‌شود تا مسلمانان در مقابل اهانت به مقدساتشان ساكت نمانند

ماموستا ملاقادر قادری، گفت: غيرت دينی باعث می‌شود تا مسلمانان در مقابل اهانت به مقدساتشان ساكت نمانند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در پاوه، ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته ضمن تقدير از غيرت و احساسات جوانان مسلمان در سراسر جهان در مقابل انتشار فيلم موهن ضد پيامبر اسلام(ص)، بيان كرد: اين غيرت دينی موجب می‌شود كه دشمنان بدانند مسلمانان اگر در مقابل هر نوع هجمه، اهانت و سلطه‌ای سكوت كنند در مقابل اهانت به مقدساتشان و در رأس همه اسائه ادب به پيامبر عزيز اسلام ساكت نخواهند نشست.
وی با اشاره به توليد و انتشار فيلمی موهن بر ضد پيامبر بزرگوار اسلام(ص) در آمريكا، افزود: رشد اسلامگرايی در جهان، سقوط برخی از حكام سرسپرده غرب در منطقه و همچنين برخی مسائل ديگر عواملی بوده و هستند كه نگرانی شديد غربی‌ها را به همراه داشته و آنها را وادار می‌كند روزی اقدام به سوزاندن قرآن كنند،‌ روزی كاريكاتور موهن چاپ كنند و امروز هم به ساحت پيامبر اسلام(ص) اسائه ادب كنند.
قادری ادامه داد: بدون ترديد اگر در دانمارك كاريكاتور پيامبر اسلام(ص)‌ كشيده و يا در آمريكا قرآن كريم سوزانده و يا در پاكستان و افعانستان به مقدسات مسلمانان اهانت می‌شود، همه و همه نشان از حقد، كينه و حسادت دشمنان نسبت به بيداری‌های اسلامی است.
امام‌جمعه پاوه سپس با اشاره به محتوای فيلم موهن ضد پيامبر اسلام(ص)، گفت: اين فيلم كه نام «برائت از مسلمانان» برای آن انتخاب شده است توسط يك شخص قبطی مسيحی و با حضور بيش از 100 نفر بازيگر و با بودجه‌ای هنگفت كه توسط يهوديان آمريكا تأمين شده، توليد شد و در 11 سبتامبر امسال (21شهريورماه) در اينترنت پخش شد.
وی افزود: اهانت‌های شرم‌آور نسبت به پيامبر خاتم(ص)، اعلام و معرفی دين اسلام به عنوان سرطان قرن و معرفی مسلمانان به عنوان قومی خشن و عقب مانده از محورهای اصلی اين فيلم هستند.
امام‌جمعه پاوه به واكنش مسلمانان به انتشار اين فيلم اشاره كرد و گفت: پيامبر بزرگوار اسلام(ص) خط قرمز هر انسان مسلمان است و قطعاً اهانت به اين شخصيت عظيم‌الشأن نبايد بدون پاسخ بماند.
ماموستا ملاقادر قادری سپس ضمن تقدير از غيرت و احساسات جوانان مسلمان در سراسر جهان، گفت: اين غيرت دينی موجب می‌شود كه دشمنان بدانند مسلمانان اگر در مقابل هر نوع هجمه، اهانت و سلطه‌ای سكوت كنند در مقابل اهانت به مقدساتشان و در رأس همه اسائه ادب به پيامبر عزيز اسلام ساكت نخواهند نشست.
وی با تأكيد بر اين نكته كه غيرت دينی نشانه ايمان است، بيان كرد: البته در مقابل ضرورت داشتن غيرت دينی در مقابل اهانت‌هايی اينچنينی، بايد هشيارانه عمل كنيم تا واكنش‌های ما مجدداً به عنوان سند خشونت مسلمانان و دين اسلام عليه خودمان استفاده نشود.
ماموستا قادری سپس به پيام مقام معظم رهبری در اين خصوص اشاره كرد و افزود: پيام رهبر معظم انقلاب درخصوص محكوم كردن اين حركت زشت، پيامی حكيمانه، مدبرانه و قاطعانه بود و اين پيام سند هشياری رهبر و ملت ايران در مقابل اينگونه توطئه‌هاست.
خطيب جمعه پاوه در پايان اين بخش از خطبه‌ها، خاطرنشان كرد: اميدواريم اين اقدام شرم‌آوار بر خلاف نظر توليدكنندگان آن موجب تغيير مسير بهار عربی به بسوی بهار محمدی باشد.
ماموستا ملا قادر قادری در بخش اول خطبه‌های نماز نيز به خط خداوند و خطوط شيطان اشاره كرد و افزود: راه خداوند يك راه است و آن همان راهی است كه پيامبر بزگوار اسلام(ص) و يارانش آن را پی‌مودند و مسير آن مسير عقلانيت، صداقت، توحيد، اخلاص، وحدت، اخلاق حسنه و ... است. در مقابل راه واحد خدا، راه شيطان وجود دارد و حاميان اين راه اهالی كفر، نفاق، فسق و فجورند.
خطيب جمعه پاوه با بيان اين كه برای رسيدن به سعادت دنيا و آخرت بايد مسير خدا را انتخاب كرد، عنوان كرد: متأسفانه امروز مسلمان دچار مشكلاتی هستند كه آنها را از مسير الهی دور می‌كند
وی قرار گرفتن دين در حاشيه، فاصله گرفتن از قرآن و پيروی از فرهنگ بيگانه را مشكلات و گرفتاری‌های امروز مسلمانان عنوان كرد.
امام‌جمعه پاوه با اشاره به راه‌های سعادت بشر، تصريح كرد: تجديد نظر در اعمال و حركت در راه خدا، عمل به سيره حضرت(ص)، استفاده از برنامه‌های رسول خدا(ص)، حفظ هشياری و حفظ وحدت، عوامل راهگشای مشكلات جوامع اسلامی هستند.
يادآور می‌شود، نمازگزاران پاوه، بعد از اقامه نماز جمعه در اعتراض به توليد فيلم توهين‌آميز به ساحت پيامبر اعظم(ص) پس از اقامه نماز راهپيمايی كردند.
captcha