برترين‌های نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها معرفی شدند
کد خبر: 2441997
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷

برترين‌های نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها معرفی شدند

گروه ادب: برترين‌های نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در بخش‌های مختلف كتاب سال، برترين غرفه، خبرگزاری، غرفه استانی، نشريه دانشجويی و پايگاه‌ اطلاع‌رسانی و بخش نشريات خارجی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها امروز شنبه، 13 آبان‌ماه، با حضور سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان فرهنگی كشور و اصحاب رسانه، در محل شبستان مصلای تهران، با معرفی برترين‌های اين نمايشگاه در بخش‌های مختلف به كار خود پايان داد.
بنابر اين گزارش، در بخش استان‌ها غرفه های كردستان، خوزستان و سمنان، در بخش روزنامه‌ها دنيای اقتصاد، فرهيختگان و پرسپوليس و در بخش خبرگزاری‌ها قدس، ابنا و پانا به عنوان غرفه‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های برتر نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها انتخاب شدند.
همچنين در بخش نشريات ادواری به ترتيب باغ نظر، پيك توانا، صبح قريب، امين جامعه، بچه‌های بشری عناوين برگزيده را به خود اختصاص دادند و در بخش پايگاه‌های اطلاع‌رسانی نيز مؤسسه انقلاب اسلامی، جام‌نيوز و نسيم به عنوان پايگاه‌های برگزيده انتخاب شدند.
در بخش نشريات دانشجويی دانشگاه‌های فردوسی مشهد، لرستان و شهيد بهشتی و در بخش شهروندی و انتخاب عكس برتر مهدی توكلی، فضل‌الله طلابی و شهلا شهراسبی عناوين برگزيده را به خود اختصاص دادند و در بخش خارجی نيز افغانستان، اردن و ونزوئلا صاحب عناوين برگزيده شدند.
همچنين هيئت داوران كتاب «سواد رسانه‌ای، درآمدی بر شيوه يادگيری و سنجش» نوشته علی طلوعی را به عنوان كتاب برتر و سال مطبوعات جمهوری اسلامی ايران در سال جاری معرفی كرد.
اين اثر در 6 فصل تنظيم شده و نويسنده در آن به تفكيك ويژگی‌های سواد رسانه‌ای، فعاليت‌های بين‌المللی در زمينه سواد رسانه‌ای، اصول، ضرورت‌ها و شيوه‌های آموزش سواد رسانه‌ای را مورد بررسی قرار داده و شيوه‌های پژوهش و ارائه پرسشنامه سواد رسانه‌ای نيز در آن مورد توجه قرار گرفته است.
اين كتاب اولين كتاب تخصصی در اين حوزه است كه توسط دكتر علی طلوعی به رشته تحرير در آمده است. از آنجايی كه پيشينه تحقيقاتی در مورد «سواد رسانه‌ای» در كشور ما دارای قدمت طولانی نيست و پژوهش‌ها و پيمايش دقيق و استانداردی در مورد سنجش اين موضوع صورت نگرفته است، اين اثر می‌تواند به عنوان مرجعی سودمند و قابل استناد برای مخاطبان اين حوزه به شمار رود.
كتاب «سواد رسانه‌ای، درآمدی بر شيوه يادگيری و سنجش» در شمارگان: 2000 نسخه، قطع رقعی، در 272 صفحه، و به قيمت 4500 تومان برای نخستين بار در سال جاری از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ريزی رسانه‌ها منتشر شده است.
captcha