بازاریان مؤمن، افسران ميدان جنگ اقتصادی با دشمن باشند
کد خبر: 2446119
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴

بازاریان مؤمن، افسران ميدان جنگ اقتصادی با دشمن باشند

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: جنگ اقتصادی آخرين حربه دشمن است؛ امروز روز جنگ است، مردم بايد در صحنه باشند و بازاریان مؤمن با فكر اقتصادی كه خداوند به آنها داده است، افسران ميدان جنگ اقتصادی با دشمن باشند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم پيشواز ماه محرم كه شامگاه، 20 آبان‌ماه‌ در مسجد محمدی اهواز برگزار شد، عنوان كرد: توجه به معنی زندگی و هدف آفرينش باعث می‌شود انسان در زندگی چارچوبی را برای خود انتخاب و مسيری را برای رسيدن به مقصد مورد نظر خود انتخاب كند؛ در اين ميان شخصی كه معنا و مفهوم زندگی را نمی‌داند، بايدها و نبايدها را در زندگی درنمی‌يابد.
وی گفت: وظيفه هر انسانی اين است كه بفهمد چرا هست، هدف و مقصدش كجاست؟ اگر اين مسئله را جدی گرفت و هدف زندگی را دانست و مقصد برايش روشن شد، به جستجوی راه‌ها می‌پردازد و راه‌های نزديك و كم خطر، امكانات و مشكلاتی احتمالی و راه‌های مبارزه با آنها را خواهد سنجيد تا بتواند سالم به مقصد برسد.
صديقی با بيان اينكه زندگی بدون هدف، سرگردانی است، عنوان كرد: پيامبران برای نشاط زندگی، تأمين انرژی لازم برای آن، گريز از سرگردانی و ركود و عقب‌گرد در زندگی از سوی خدا آمده‌اند و آنها مقاصد زندگی را برای ما مطرح كرده‌ و گاه برای اينكه مسيرها را گم نكنيم تابلوهايی را با خون خود رسم كرده‌اند.
وی گفت: يكی از مراحلی كه در قرآن كريم به عنوان هدف زندگی مطرح شده است، مسئله امتحان است؛ «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَكُمْ، همانكه مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را بيازمايد»(ملك/2).
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت ذكر خدا و يادآوری مرگ در زندگی گفت: علاوه بر ياد خدا، ياد مرگ در زندگی ضرورت ديگری است؛ ياد مرگ نجات می‌آورد، مرگ پيروزی و رسيدن به مقصد است، ياد مرگ سازنده و محرك است و انسانی كه به زندگی ابدی می‌انديشد، مرگ برای او لقاء با خدا و حشر با پيامبران و ائمه(ع) است، اگر كسی تلقی صحيحی از مرگ داشته باشد، ياد مرگ برايش نشاط‌ آور است.
صديقی با بيان اينكه ياد خدا، بهشت، زندگی با پيامبران و ائمه(ع) است كه انسان را پرانرژی و شجاع و حماسی بار می‌‌آورد، تصريح كرد: همه مخلوقات خداوند زيبا و تماشايی هستند و مرگ نيز مخلوق خدا است؛ بايد مرگ خود را زيبا و شيرين كنيد.
امام جمعه موقت تهران با تصريح به اينكه امتحان فلسفه زندگی و مرگ است، اضافه كرد: امتحان،‌ باعث شكوفايی استعدادها و محرك انسان است‌. اين دنيا همچون مدرسه است و هر عمل انسان در تمام زندگی مورد ارزيابی قرار می‌گيرد و كسی كه زندگی را امتحان بداند، دائماً هوشيار است كه تمام كارهايش زيرنظر است؛ چنين شخصی چنان زندگی می‌كند كه مرگ او زيبا می‌شود.
وی بيان كرد: امام حسين(ع) فرمود: «خُطَّ الْمَوْتُ عَلی وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقِلادَةِ عَلی جيدِ الفَتاةِ» (مرگ بر فرزند آدم چون آرايش گردنبند بر گردن دوشيزگان است) مرگ برای مردان خدا و در راه او، خدا زينت است.».
صديقی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال؛ «توليد ملی و حمايت از كار و سرمايه ايرانی» خاطرنشان كرد: جنگ اقتصادی آخرين حربه دشمن است و امروز روز جنگ است و مردم بايد در صحنه باشند، بازاری‌های مؤمن با فكر اقتصادی كه خداوند به آنها داده است، افسران ميدان جنگ اقتصادی با دشمن باشند، به جوانان ميدان دهند و از نظر ابتكاری آنان را تشويق كنند.
امام جمعه موقت تهران در پايان سخنان خود با اشاره به فرموده امام حسين(ع) «انی لا أری الموت الا سعاده» گفت: اينجا خوزستان، جبهه حماسه و خون است. ذره ذره خاك اين اهواز پيام شهيدان را ثبت كرده است، ما بايد آگاهانه زندگی كرده، رفتار و اعمال خود را در معرض خدا ديده و به آموزگاری امام حسين(ع) حركت كنيم و از امتحانات خود سرافراز بيرون بياييم. در اين صورت مطابق وعده خداوند كه فرمود: «إِن یَنصُرْكُمُ اللّهُ فَلاَ غَالِبَ لَكُمْ» (آل‌عمران/160) پيروزی شما قطعی است.
captcha