مداحان مانع از ورود آسيب‌های احتمالی به فرهنگ عاشورا بشوند
کد خبر: 2449701
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳

مداحان مانع از ورود آسيب‌های احتمالی به فرهنگ عاشورا بشوند

گروه اجتماعی: زنده نگه داشتن فرهنگ و شعائر عاشورا از ضروريات است و به همان روش سنتی حفظ و حراست شود، مداحان بايد جلوی آسيب‌هايی كه وارد فرهنگ عاشورا می‌شود را بگيرند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان، حجت‌الاسلام مرتضی كريمی، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بهار 25 آبان‌ماه در گردهمايی هيئت مذهبی شهرستان بهار گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ و شعائر عاشورا از ضروريات است و به همان روش سنتی حفظ و حراست شود، مداحان بايد جلوی آسيب‌هايی كه وارد فرهنگ عاشورا می‌شود را بگيرند.
وی افزود: مكتب شيعه پربارترين و بالنده‌ترين مكتب و مذهب در بين همه فرق و مذاهب عالم است و اگر بتوانيم محتوای غنی شيعه و مكتب اهل ‌بيت‌(ع) را به زيباترين شكل ارائه كنيم، نه تنها مردم ايران، بلكه دنيا شيفته اين مكتب خواهد شد.
حجت‌الاسلام كريمی بیان كرد: علی‌رغم دشمن‌هايی كه عليه اسلام به خصوص تشيع وجود دارد، ولی ميل به اسلام روز به روز در دنيا بيشتر می‌شود و اسلام‌گرايی رشد قابل توجهی در دنيا به خصوص در اروپا داشته است.
رضا زارعی، فرمانده انتظامی شهرستان بهار نيز در اين مراسم گفت: برای ايجاد نظم و امنيت مردم بايد با نيروی انتظامی تعامل داشته باشند تا بتوانيم مراسمات عزاداری را با شكوه خاصی در شهرستان برگزار كنيم و در اين دهه عزاداری‌ها در ساعات مشخصی انجام پذيرد تا مزاحمت برای ديگران ايجاد نشود.
وی تصريح كرد: قمه‌زنی از نظر قانونی ممنوع است و با افراد متخلف برخورد قانونی صورت می‌گيرد.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله حاتم‌نيا، امام جمعه بهار نيز گفت: بدعت‌گذاری و ارائه الگوی غلط در عزاداری مصائب حضرت سيد الشهدا(ع) صحيح نيست و بايد هوشيار باشيم مراسم مذهبی و عزاداری ما با حضور اركان تبليغی دين يعنی روحانيت باشد.
وی ادامه داد: همه اركان مساجد و هيئت‌ها بايد با تعامل و همكاری كه با يكديگر دارند، تنها برای برپايی عزاداری صحيح همراه با حفظ شئونات دينی تلاش كنند. به بركت قيام انقلابی حضرت امام حسين(ع) آن قدر عرصه كربلا پرقيمت، پردرس، عميق و عظيم است كه شگفتی‌های آن تمام نشدنی است.
امام جمعه بهار خاطرنشان كرد: متاسفانه يكی از مشكلاتی كه در ميان شاعران و مديحه سرايان ديده می‌شود اين است كه اغلب به مفاهيم ظاهری و محسوس و قابل رويت كربلا پرداخته و از مفاهيم نامحسوس و معنويت عميق كربلا غفلت كرده‌اند كه همه ما وظيفه داريم با تامل و تعمق در واقعه سرتاسر درس كربلا مطالعه و در ترويج صحيح آن گام برداريم و از خرافه‌گويی پرهيز و به اصل فلسفه قيام كه همان امر به معروف و نهی از منكر است بپردازیم.
حجت‌الاسلام حاتم‌نيا تصريح كرد: فلسفه قيام عاشورا و نهضت كربلا، احيای ارزش‌های اسلامی است از اين رو هيئت‌های مذهبی و عزاداری بايد در اين راستا حركت كرده و از وارد شدن آسيب به فرهنگ عزاداری امام حسين(ع) جلوگيری كنند.
وی ادامه داد: جبهه استكبار مانند جبهه يزيدی در زمان امام حسين(ع) ولايت‌ستيزی را پيشه و هدف خود قرار داده و ايستادگی در مقابل دشمنان و استكبار جهانی مستلزم بيداری، آگاهی و بصيرت است تا از اين طريق مانع تحقق اهداف شوم آن‌ها شوند.
captcha