گروه‌های پزشكی ايران به 17 هزار زائر كربلای معلی خدمات ارائه كردند
کد خبر: 2453752
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳

گروه‌های پزشكی ايران به 17 هزار زائر كربلای معلی خدمات ارائه كردند

گروه اجتماعی: معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت، از ارائه خدمات به بيش از 17 هزار زائر كربلای معلی طی روزهای هفتم تا 12 محرم خبر داد.

علی حيدری، معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اشاره به اعزام گروه پزشكی ويژه برای ارائه خدمات پزشكی به تمام زائران كربلای معلی، گفت: طی هفتم تا 12 ماه محرم شش مركز درمانی در شهر كربلا از سوی مركز پزشكی حج و زيارت مستقر شده و به ارائه خدمات به تمامی زائران پرداخته است.
وی اعلام كرد: يك چادر در بين‌الحرمين، يك چادر در كنار خيمه‌گاه امام حسين(ع)، يك چادر در كنار ميدان مشك حرم حضرت ابوالفضل(ع)، يك چادر در كنار هتل قمر در پشت حرم حضرت ابوالفضل(ع)، يك چادر در كنار هتل بغدادی و يك درمانگاه نيز داخل حرم امام حسين(ع) مستقر شده بود كه به حدود 17 هزار زائر غير ايرانی از مليت‌های مختلف عراق، پاكستان، افغانستان، جنوب لبنان، عربستان و ساير كشورها خدمات پزشكی ارائه داده است.
حيدری در مورد بيشترين مشكلات زائران كربلا در روزهای اخير، اعلام كرد: اكثر افراد قبل از عاشورا به دليل دردهای عضلانی، پا درد، كمر درد و مشكلات تنفسی به اين مراكز مراجعه می‌كردند اما در خود روز عاشورا 400 مورد بخيه سر، دو هزار مورد پانسمان سر، هفت مورد سرم درمانی و 120 مورد بيمار بدحال داشتيم كه به صورت موقت بستری و بعد از انجام اقدامات پزشكی و بهبود مرخص شدند.
وی افزود: خوشبختانه طی اين مدت هيچ گونه فوت بين زائران گزارش نشده است و اين گروه پزشكی پس فردا به كشور باز می‌گردند.
معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت در پايان گفت: گروه‌های پزشكی اعزامی از سوی مركز پزشكی در طول سال در شهرهای مقدس عراق حضور داشته و فقط به زائران ايرانی خدمات ارائه می‌كنند اما طی مناسبت‌های ويژه نيمه شعبان، تاسوعا و عاشورا و اربعين حسينی تيم‌های ويژه برای ارائه خدمات به همه زائران اعزام می‌شوند.
captcha