مسابقات مداحی در كاشان برگزار می‌شود
کد خبر: 2456507
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶

مسابقات مداحی در كاشان برگزار می‌شود

دبير چهارمين همايش «بر خوان غم» ويژه نكوداشت محتشم كاشانی مرثيه‌سرای نام‌آوازه ايرانی از برگزاری مسابقات مديحه‌سرايی به عنوان يكی از برنامه‌های اين همايش خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مينا تجليليان دبير چهارمين همايش «برخوان غم» اظهار كرد: اين همايش به مدت چهار هفته در روزهای جمعه با چهار موضوع برگزار می‌شود كه علاوه بر اجرای مسابقات مديحه‌سرايی، برپايی كارگاه‌های هنر و نقاشی با دوازده‌ محور در مقطع هنرستان‌ برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری اين نكوداشت را شناخت هر چه بهتر پدر مرثيه‌سرای ايران و معرفی بيشتر اين شاعر گران‌قدر به همگان عنوان كرد.
دبير چهارمين همايش «بر خوان غم» با تشريح گزارشی از برنامه‌های برگزار شده در سه همايش نكوداشت محتشم در سال‌های گذشته بيان كرد: برگزاری اين نكوداشت به صورت متوالی گامی ارزنده و مؤثر در راستای معرفی و شناسايی محتشم كاشانی، نام‌آورترين شاعر مديحه‌سرای شيعه و تبيين جايگاه شعری‌اش است.
تجليليان با اشاره به سرودن 12 بند در ذكر مصائب امام حسين(ع) در روز عاشورا توسط محتشم كاشانی ابراز كرد: محتشم با سرودن اين تركيب‌بند برای اولين‌بار سبك جديدی در سرودن اشعار مذهبی به وجود آورد و برای هميشه ماندگار و جاودانه شد.
وی همچنين در مورد عطرافشانی و غبارروبی مرقد محتشم با گلاب ناب كاشان نيز عنوان كرد: اين مراسم و آئين برای چهارمين سال متوالی است كه به صورت ثابت و مستمر برگزار می‌شود.
يادآور می‌شود، كمال‌الدين علی محتشم كاشانی شاعر ايرانی در آغاز سده ده هجری و هم‌دوره با پادشاهی شاه طهماسب صفوی دارای لقب شمس‌الشعرا است كه با شغل بزازی و شَعربافی تمام عمر خود را در كاشان سپری كرده است.
captcha