تلاش غرب برای به‌ محاق‌ بردن اسلام‌گرايی در منطقه
کد خبر: 2461150
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹

تلاش غرب برای به‌ محاق‌ بردن اسلام‌گرايی در منطقه

گروه سياسی: وزير امور خارجه تأكيد كرد: نظام سلطه همه توان خود را بكار بسته تا ماهيت اسلامی تحولات منطقه را كمرنگ كرده و مفاهيم غربی را جايگزين آن كند‬ و امروز در مرحله پيروزی، غرب تلاش می‌كند با ارائه الگوهای خود، اسلام‌گرايی را به محاق ببر‬‫د.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)علی‌اكبر صالحی وزير امور خارجه در اجلاس «اساتيد مسلمان دانشگاه‌های جهان و بيداری اسلامی» كه از صبح امروز، دوشنبه، 20 آذرماه، در مركز همايش‌های بين‌المللی صدا وسيما در حال برگزاری است، گفت: نظام سلطه در طول سه سال اخير تلاش كرده است با سياست‌های بينابينی و حمايت از برخی كشورهای منطقه بر موج تحولات سوار و آنها را هدايت كند ولی علی رغم اين هدف دشمن بيداری اسلامی تاثيرات خود را گذاشته است.
وی اظهار كرد: نظام سلطه همه توان خود را بكار بسته تا ماهيت اسلامی اين تحولات را كمرنگ كرده و مفاهيم غربی را جايگزين آن كند‬ و امروز در مرحله پيروزی، غرب تلاش می‌كند با ارائه الگوهای خود، اسلامگرايی را به محاق ببر‬‫د.
وزير امور خارجه با اشاره به حمايت جمهوری اسلامی از تحولات منطقه عنوان كرد: اساتيد در آگاه‌سازی افكار عمومی نقش فراوانی دارند كه اين نقش در دوره كنونی بيش از هر زمانی متجلی شده است.
صالحی در مورد اتخاذ راهكار سياسی در قبال سوريه افزود: تروريست‌ها در اين كشور مردم و دولت را به طور همزمان هدف حملات مسلحانه خود قرار می‌دهند، اين افراد بدون مسئوليت با سرمايه خارجی و حمايت كشورهای خارجی، زيرساخت‌های ملت سوريه را هدف قرار می‌دهند و به طور كلی امنيت منطقه را نيز به مخاطره انداخته‌اند.
وزير امور خارجه در مورد پيشنهاد جمهوری اسلامی ايران برای حل بحران سوريه اظهار كرد: پيشنهادی به كشورهای روسيه، تركيه، عربستان و سوريه ارائه شده است كه توقف خشونت و آغاز گفت‌وگوی ملی از مهمترين محتوای اين پيشنهاد است.
رئيس دستگاه ديپلماسی كشور در پايان خاطرنشان كرد: امروز معارضان اصيل در سوريه معتقد به گفت‌وگو و راهكار سياسی هستند.
captcha