سوگواره شهادت حضرت رقيه(س) در جهرم برگزار شد
کد خبر: 2466410
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۷

سوگواره شهادت حضرت رقيه(س) در جهرم برگزار شد

مراسم عزاداری شب شهادت دختر خردسال امام حسين(ع)، به همت هيئت فرهنگی مذهبی بنت‌الحسين(ع) حضرت رقيه(س)، در مسجد حضرت اميرالمؤمنين(ع) جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام حضوری مدير مدرسه علميه امام خمينی(ره) جهرم در اين مراسم اظهار كرد: مكتب اباعبدالله‌الحسين(ع) درس‌های زيادی دارد كه بايد اين درس‌ها را آموخت و به كار گرفت.
وی ثواب عزاداری و اشك ريختن برای اهل بيت(ع) را يادآور شد و بر درس گرفتن از مكتب اهل ‌بيت‌(ع) در كنار عزاداری و اشك ريختن در تأثيرگذار بودن عزاداری‌ها تأكيد كرد و يكی از درس‌های كربلا را درس غيرت دينی دانست.
حضوری با اشاره به روايتی از پيامبر مكرم اسلام(ص) در اهميت امر به معروف و نهی از منكر، اظهار كرد: اگر افراد جامعه، مدير و حاكمی كه با حكم خدا و سنت پيامبر(ص) مخالفت و عهد‌شكنی می‌كند را با زبان و رفتار خود تغيير ندهند، چنين جامعه‌ای دچار بلا و عذاب می‌شود.
وی بر عمل به وظايف دينی در جامعه اسلامی تأكيد كرد و با اشاره به ياری نكردن حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) در كربلا توسط اهل كوفه، مكه و مدينه، از قتل و غارت لشكريان يزيد بعد از واقعه عاشورا در مدينه به دستور او سخن گفت و از اين بلاها، به آثار ياری نكردن دين خدا، ياد كرد.
محمد حضوری با گراميداشت ياد امام راحل، عزتمندی مردم ايران را به دليل ياری دين خدا، غيرت دينی و ايستادگی امام و مردم در مقابل ظلم و طاغوت برشمرد و عدم پيروی از كفر و زير سلطه آن رفتن را با اشاره به سخنان بزرگان دين متذكر شد و گفت: خداوند راهی برای سلطه اهل كفر بر مسلمانان قرار نداده است.
وی با بيان اينكه مرام امام حسين(ع) اين است كه بايد در وجود انسان غيرت باشد، افزود: اگر غيرت از جامعه گرفته شود، ناموس و همه چيز انسان از دست می‌رود.
حضوری در ادامه در مورد حضرت رقيه(س) مطالبی را بيان و از آثار و بركاتی كه اهل‌ بيت(ع) در راه اسارت از كربلا تا شام بر جای گذاشتند از جمله شهادت حضرت رقيه(س) و مرقد آن حضرت كه برای حاجت خواستن، مورد اختلاف علما نيست، سخن گفت و با ذكر حكاياتی، از بزرگواری و كرامات آن حضرت، مواردی را بازگو كرد.
وی بر احترام امام‌زاده‌ها تأكيد كرده و گفت: به خاطر بركات و آثار خير اهل ‌بيت(ع) است كه غربی‌ها معتقدند تا زمانی كه امام‌زاده‌های موجود در ايران جمع نشود، نمی‌توان بر مردم ايران غلبه كرد.
يادآور می‌شود مراسم عزاداری و سينه‌زنی همراه با مداحی و مرثيه‌خوانی توسط يكی از مداحان شهرستان جهرم برگزار شد.
captcha