تدريس واحد دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی
کد خبر: 2477315
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴

تدريس واحد دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی

گروه سلامت: رئيس دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی در دومين يادواره تجليل از شهدا و ايثارگران جامعه پزشكی تهران بزرگ از تدريس واحد دفاع مقدس در اين دانشگاه به منظور آشنايی هر چه بيشتر دانشجويان با جنبه‌های بهداری دفاع مقدس و حماسه‌های گروه پزشكی در آن مقطع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حسن ابوالقاسمی رئيس دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی در دومين يادواره تجليل از شهدا و ايثارگران جامعه پزشكی تهران بزرگ طی سخنانی وظيفه دانشگاه‌ها را تربيت دانشجو و مدرس برای تاثيرگذاری در جامعه برشمرد و افزود: برای نهادينه كردن اخلاق حرفه‌ای در ميان جامعه پزشكی فرصت بسيار مناسبی را در كنار يادگاران هشت دفاع مقدس در اختيار داريم.
وی در ادامه افزود: ما امروزه در محضر كسانی هستيم كه در زمان حضرت امام(ره) با درس گرفتن از حماسه عاشورا فداكاری بزرگی انجام داده‌اند كه می‌توان آنها را با فداكاری صدر اسلام مقايسه كرد.
ابوالقاسمی با بيان اينكه هر روزی كه می‌گذرد افرادی كه می‌توانند خاطرات آن دوران را بازگو كنند كمتر و كمتر می‌شوند تصريح كرد: هم اكنون جانبازان به عنوان شهدای زنده در بين ما حضور دارند كه زمانی كه به خانواده‌های آنان سر می‌زنيم مشاهده می‌كنيم اين افراد هر روز به دليل آسيب‌های وارده در دوران دفاع مقدس تا مرز شهادت نيز پيش می‌روند. مطمئناً اگر دانشجويان از نزديك با زندگی جانبازان آشنا شوند تا مدت‌ها از لحاظ معنوی شارژ خواهند بود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی تصريح كرد: برای نهادينه كردن اخلاق حرفه‌ای، تغيير نوع سبك زندگی، رعايت هر چه بيشتر حقوق اجتماعی، حلال و حرام خدا و احترام به ديگران لازم است تا در معرض اين گونه اسناد قرار بگيريم. بنابراين لازم است با بازنويسی حماسه آفرينی‌های اين عزيزان سعادت نسل آينده را به همراه داشته باشيم.
وی با بيان اينكه تكريم از خانواده شهدا مسئله دينی است تصريح كرد: اين مقوله بايستی در دستور كار دانشگاه‌ها قرار بگيرد زيرا ما برای تاثيرگذاری فرهنگی ابزاری مناسبتر اين مبحث در اختيار نداريم.
ابوالقاسمی با تاكيد بر اينكه در پژوهش‌های دانشگاه‌ها بايد بر روی اين موضوع نيز برنامه ريزی‌های مناسب صورت بگيرد، بيان كرد: بعد از اين نيز تدريس واحد دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی آغاز و تمامی رؤسای دانشكده‌ها ملزم به اجرای آن هستند. جذابيت اين رشته بايد به حدی برسد تا دانشجو با گرايش به سمت هر چه بيشتر با جنبه‌های بهداری‌های دفاع مقدس و حماسه‌های گروه پزشكی آشنا شود.
در بخش پايان سخنان خود ياد آور شد: در حال حاضر نيز هر جانبازی كه خاطراتش قابليت ثبت شدن را داراست می‌تواند با حمايت‌های دانشگاه خاطرات خود را به چاپ برساند.
براساس گزارش ايكنا، سردار علی فضلی جانشين سازمان بسيج مستضعفين طی سخنانی با اشاره به اينكه ماه دی بر دل خود حماسه‌های بسياری جای داده است، عنوان كرد: در اين ماه دو عمليات غرور آفرين كربلای چهار و پنج، كه به اندازه هشت دفاع مقدس دارای اثرگذاری بوده اتفاق افتاده است.
سردار فضلی با بيان اينكه برگزاری يادواره شهدا درس معرفت شناسی، خدا شناسی و اطاعت از امامت و ولايت را در پی دارد، تصريح كرد: در عمليات كربلای چهار و پنج ظرف مدت 28 شبانه‌روز جامعه پزشكی موفق شد بزرگترين عمليات امداد و نجات آن مقطع را پشت سر بگذارد.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين ياد آور شد: به طوری كه طی اين دو عمليات بيش از 60 هزار مجروح و مصدوم شيميايی توسط تيم‌های درمانی مورد مداوا و تحت خدمات درمانی قرار گرفتند.
براساس گزارش ايكنا، دومين يادواره تجليل از شهدا و ايثارگران جامعه پزشكی تهران بزرگ صبح امروز در راستای تقدير و تجليل از مقام شامخ شهدای عرصه پزشكی و خانواده معظم آنها در سالن همايش‌های امام خمينی(ره) دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی برگزار و از چهل ايثارگر جامعه پزشكی تجليل به عمل آمد.
captcha