«طرح تشكيل سازمان امر به معروف و نهی از منكر» بررسی می‌شود
کد خبر: 2494786
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷

«طرح تشكيل سازمان امر به معروف و نهی از منكر» بررسی می‌شود

گروه حوزه‌های علميه: به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی «طرح تشكيل سازمان امر به معروف و نهی از منكر» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاری مركز تحقيقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و مركز فقهی ائمه اطهار (ع) نشست علمی «بررسی طرح تشكيل سازمان امر به معروف و نهی از منكر» را در روز چهارشنبه، 25 بهمن، برگزار می‌كند.
بنا بر اين گزارش، هدف از برگزاری اين نشست علمی، ارائه طرحی برای اجرايی شدن اصل هشتم قانون اساسی و نيز كمك به نمايندگان مجلس در تكميل طرح امر به معروف و نهی از منكر ذكر شده است و انتظار می‌رود سبب تكميل و تنقيح مباحث مربوط به تشكيلاتی كه بايد متولی سياستگذاری، برنامه‌ريزی و ساماندهی امر به معروف و نهی از منكر در جامعه باشد؛ شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين حسين جوان آراسته و حجت‌الاسلام و المسلمين سيد جواد ورعی از اعضای هيئت علمی گروه حقوق اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام و المسلمين محمد احمدی، عضو هيئت علمی دانشگاه پيام نور بنا دارند در خلال اين نشست به سئوالاتی از قبيل چه دلائلی برای تأسيس سازمانی با هدف سياستگذاری و برنامه‌ريزی در امر به معروف وجود دارد؟ مناسب‌ترين ساختار تشكيلاتی برای چنين سازمانی چيست؟ قلمرو اختيارات و صلاحيت‌های اين سازمان چيست؟ پاسخ می‌دهند.
گفتنی است نشست علمی ياد شده روز چهارشنبه، 25 بهمن‌ماه، از ساعت 10 تا 12 در سالن همايش‌های مركز فقهی ائمه اطهار(ع) به آدرس، قم، ميدان معلم برگزار می‌شود و حضور كليه علاقه‌مندان در آن آزاد است.
captcha