«آنچه هر مسيحی بايد در مورد قرآن بداند» در آمريكا منتشر شد
کد خبر: 2528753
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵

«آنچه هر مسيحی بايد در مورد قرآن بداند» در آمريكا منتشر شد

گروه بين‌الملل: «آنچه هر مسيحی بايد در مورد قرآن بداند» عنوان جديدترين كتابی است كه در مورد قرآن كريم به قلم «جيمز آر. وايت»، نويسنده آمريكايی به رشته تحرير درآمده و به‌تازگی در آمريكا منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در توضيح مختصری كه در مورد اين كتاب مطرح شده، آمده است: جيمز وايت در اين كتاب به معرفی عقايد اسلامی در مورد مسيح، رستگاری، تثليث، آخرت و ديگر موضوعات مهم با استناد به متن قرآن می‌پردازد تا به مسيحيان ديدگاهی درست و صادقانه برای گفت‌وگو با مسلمانان دهد.
در پشت جلد اين كتاب نوشته شده است: اعتماد به رسانه‌ها و حرف‌های سياستمداران در مورد عقايد مسلمانان ما را به شناخت اين عقايد نمی‌رساند. مسيحيان نياز دارند تا اطلاعات بيشتر و صحيح‌تری در اين رابطه به دست آورند، چه هدف درك و شناخت سياست جهانی باشد و چه صحبت كردن با همسايه مسلمان آن سوی خيابان.
اين كتاب بعد از مقدمه‌ای در مورد دلايل لزوم مطالعه قرآن، در 11 فصل به بررسی موضوعاتی مانند «قرآن و محمد[ص] از مكه»، «مقدمه‌ای كوتاه در مورد قرآن»، «الله: توحيد، شرك، ميثاق و فطرت»، «قرآن و تثليث»، «مسيح در قرآن»، «قرآن و صليب»، «رستگاری در قرآن»، «آيا "اهل كتاب" انجيل را تحريف كرده‌اند؟»، «پيشگويی رسالت محمد[ص] در انجيل» و «كمال قرآن» می‌پردازد.
يكی از خوانندگان اين كتاب عنوان كرده است: اين كتاب 10 روز پس از بمب‌گذاری‌های شهر بوستون آمريكا كه (به ادعای مقامات اين كشور) توسط دو مسلمانان چچنی انجام شد و برای مردم آمريكا يادآور حادثه يازدهم سپتامبر بود، منتشر شد. بسياری از مسيحيان اطلاعات بسيار كمی در مورد اسلام و قرآن دارند. بسياری از ما همين اطلاعات محدود را هم از رسانه‌های خبری كه منابعی غيرقابل اطمينان هستند به دست آورده‌ايم.
وی افزود: پيش‌تر كتاب‌های نسبتاً خوبی در اين زمينه برای مسيحيان نوشته شده اما تعداد آن‌ها بسيار كم است. كتاب جديد جيمز رايت كمك خوبی برای شناخت اسلام و قرآن به مسيحيان خواهد كرد.
اما مسئله اينجا است كه كتاب جديد جيمز وايت، كه مديريت يك سازمان حامی مسيحيت در آمريكا را بر عهده دارد، تا چه اندازه نظرات درستی را در مورد قرآن كريم ارائه كرده و آيا توانسته از پشت پرده ترجمه‌ها به معنای حقيقی آيات قرآن دست يابد و تا چه اندازه موفق شده بدون دخالت دادن هيچ‌گونه تعصب و تفكر شخصی اين كتاب را به رشته تحرير درآورد و ذهن خوانندگان مسيحی را به حق با قرآن كريم آشنا نمايد؟
مسئله ديگری كه به ذهن می‌رسد اين است كه چرا با وجود گسترش تفكرات ضداسلامی در كشورهای غربی به ويژه آمريكا، مسلمانان تلاش نمی‌كنند تا مسائل مورد سؤال يك غيرمسلمان مثلاً آمريكايی را شناسايی كرده و با زبان ساده و عاری از هرگونه تعصب، با اخلاص و با هدف خدمت به خداوند و خلق او در قالب كتابی برای او توضيح دهند؟
به اميد آنكه شاهد تأليف كتاب‌های ارزشمندی در معرفی قرآن كريم و آيات روح‌بخش آن (نه فقط آيات مربوط به فقه و قوانين) كه دستمايه پيشرفت معنوی بشريت تا به امروز بوده است، به زبان‌های روز كشورهای غربی باشيم.
علاقمندان به مطالعه اين كتاب با مراجعه به فروشگاه اينترنتی «امزان» (Amazon) می‌توانند به صورت آنلاين اين كتاب را مطالعه كنند.
captcha