بزرگداشت آيت‌الله‏العظمی بهجت در رشت برگزار می‌شود
کد خبر: 2534743
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

بزرگداشت آيت‌الله‏العظمی بهجت در رشت برگزار می‌شود

اجتماعی: مراسم بزرگداشت آيت‏الله‌العظمی محمدتقی بهجت فومنی با حضور حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان امروز، 28 اردیبهشت در مهديه رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‏المللی قرآن(ايكنا) شعبه گيلان، مراسم بزرگداشت عالم ربانی حضرت آيت‌‏الله‏العظمی بهجت فومنی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان و مداحی رضا بذری و به همت هيئت روضات‏الحسين‏(ع) ساعت 18 امروز، 28 ارديبهشت‏ماه در مهديه رشت برگزار می‌شود.
یادآوری می‌شود که آيت‏الله‌العظمی محمدتقی بهجت فومنی در سال 1295 هجری شمسی در شهر فومن متولد شد، تحصيلات ابتدايی را در مكتب خانه فومن به پايان برد و پس از آن در همان شهر به تحصيلات علوم دينی پرداخت. وی در سال 1348 به عراق مشرف شد و ابتدا در كربلا و سپس در نجف مشغول به تحصيل علوم دينی شد و از محضر آيات عظام آقا سيدابوالحسن اصفهانی، آيت‏الله آقاضياء عراقی، آيت‏الله ميرزای نائينی، آيت‏الله حاج شيخ محمدحسين غروی اصفهانی، آيت‏الله سيد علی قاضی و آيت‏الله سيد حسن بادكوبه‏ای بهره برد.
ايشان در سال 1363 هجری قمری به ايران مراجعت كرده و در قم در محضر آيت‏الله العظمی كوه كمره‏ای و آيت‏الله العظمی بروجردی حاضر شدند.
تأليفات بجای مانده از ايشان عبارتند از رساله توضيح المسايل، مناسك حج، وسيله النجاه، جامع المسائل، كتاب صلوه، دوره اصول، تعليقه بر مناسك شيخ انصاری، حاشيه بر مكاسب شيح انصاری، دوره طهارت و ... هستند.
سرانجام وفات اين مرجع بزرگ عالم تشيع و نابغه عرفان، تقوا و خودسازی در 26 ارديبهشت ماه 1388 هجری شمسی رخ داد.
captcha