دومين نشست حلقه صالحين در ادار‌ه‌كل فرهنگ و ارشاد استان مركزی برگزار شد
کد خبر: 2537556
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۴

دومين نشست حلقه صالحين در ادار‌ه‌كل فرهنگ و ارشاد استان مركزی برگزار شد

دومين نشست حلقه صالحين در محل ادار‌ه‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی، مصطفی مشايخی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی در اين نشست گفت: داشتن روحيه بسيجی در انسجام‌‌بخشی فعاليت‌های فرهنگی نقش بسزايی دارد.
وی با تأكيد بر استمرار برگزاری جلسات بصيرت در سال جديد، اظهار اميدواری كرد: فعاليت گسترده در حوزه بسيج از سوی كاركنان اين اداره‌كل سبب خط‌دهی به اعضای بسيج ساير دستگا‌ه‌های اجرايی می‌شود.
مشايخی به انتخابات رياست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، شاخصه‌های انتخاب اصلح از ديدگاه آيات قرآن كريم، امام خمينی(ره) و مقام معظم رهبری را بيان كرد و گفت: مشروعيت، مقبوليت و كارآمدی سه ركن ماندگاری و استواری هر حكومت است.
وی در ادامه به آيات نورانی قرآن كريم در مورد ويژگی‌های افراد اصلح اشاره كرد و افزود: امانت‌داری، علم و دانايی، ايمان، تقوا، جهاد، وفاداری، اهليت و لياقت، ولايت‌پذيری، خادم بودن، نگاه ويژه به محرومان و مقابله با دشمنان برخی از ويژگی‌های فرد اصلح از نگاه قرآن كريم است.
مشايخی اعتقاد به اسلام و جمهوری اسلامی، پايبندی به قانون اساسی، رسيدگی به محرومان، داشتن معلومات لازم برای اداره كشور را از شاخصه‌های انتخاب اصلح از ديدگاه امام خمينی(ره) عنوان كرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری برای حضور حداكثری مردم در انتخابات، خواستار فرهنگ‌سازی از سوی مسئولان فرهنگی برای حضور گسترده افراد در انتخابات شد.
وی رعايت اخلاق و قانون، توجه به طبقات مختلف مردم، دور بودن از فساد، شناخت درد مردم، داشتن عدالت، پايبندی به منافع ملی، اخلاق و امانت‌داری، دين‌داری، شجاعت، شادابی و نشاط، مؤمن به هدف و ارزش‌های انقلاب، اهميت به معيشت و عزت مردم، متخصصِ متدين، مقاوم و نترس در مقابل دشمنان و مردمی بودن را برخی از شاخصه‌های انتخاب اصلح از نظر مقام معظم رهبری دانست.
مشايخی با بيان اينكه نظام را بايد به عنوان يك سيستم پيوسته در نظر گرفت، افزود: دولت بايد همه ابعاد فرهنگی، سياسی، اقتصادی و اجتماعی را مورد نظر قرار دهد.
وی خاطرنشان كرد: اين اداره‌كل در آستانه انتخابات و در راستای فرهنگ‌سازی در حال تهيه كتابچه نقشه راه مطبوعات و بروشور بايدها و نبايدهای مطبوعات از نگاه مقام معظم رهبری است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی اضافه كرد: كاركنان دستگاه های اجرايی در مجموعه كاری و ساعت كاری نبايد از اموال بيت المال و امكانات در اختيار به منظور حمايت از كانديداها استفاده كنند.
captcha