طرح تربيت مربی مراكز آموزش مداحی كشور برگزار شد
کد خبر: 2575457
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱

طرح تربيت مربی مراكز آموزش مداحی كشور برگزار شد

گروه اجتماعی: طرح تربيت مربی مراكز آموزشی مداحی با حضور اساتيد برجسته كشور در مشهد برگزار شد تا هم‌افزایی بیشتری در این عرصه بين مداحان و شاعران آييني ايجاد شود و مداحي‌ها شكل قانون‌مندتري به خود بگيرد.

محمدعيدگاهي، دبير كانون مداحان و شاعران آييني مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی گفت: دوره‌های تربيت مربی آموزش مداحی با همكاری مركز آموزشی مداحان اصفهان و با حضور 200 نفر از مداحان بازآموز اصفهان و 100 نفر از مداحان بازآموز مشهد برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه تنها مركز مورد تاييد برای آموزش مداحی در مشهد مركز آموزش تخصصی مداحی تحت نظارت كانون مداحان و شاعران آئينی مشهد است، یادآور شد: حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی، سيد‌حسين آقا‌ميری، حجت‌الاسلام پناهيان، حجت‌الاسلام ميرزا محمدی، حجت‌الاسلام مومنی، استاد علی نوری،حاج قاسم رضايی، حاج عباس سعيد‌زاده، استاد اكبر زاده، خوش چهره، استاد ماه‌رخسار، ميرداماد، و ...، اساتيد حاضر در اين جلسات بودند كه در اين دوره‌ها آموزش‌های مختلف مانند فنون آوايی را بر عهده دارند.
دبير كانون مداحان و شاعران آييني مشهد با تاكيد بر اينكه اين دوره آموزشي در مشهد از 19 تا 23 مردادماه ویژه مداحان برادر و خواهر برگزار شد، گفت: پس از انجام مراحل ارزيابي مداحان سطح‌بندي می‌شوند و برنامه‌هاي منسجمي به آنان ارائه خواهد شد.
عيدگاهي گفت: طرح تربيت مربی مراكز آموزشی مداحی با حضور اساتيد برجسته كشور در مشهد برگزار شد تا هم‌افزایی بیشتری در این عرصه در بين مداحان و شاعران آييني ايجاد شود و مداحي‌ها شكل قانون‌مندتري به خود بگيرد.
وی با بیان اینکه طرح آموزش تخصصی كلاسيك مداحان در سال 89 مطرح شد و پس از بررسی توسط سازمان تبليغات اسلامی به تصويب رسيده است، افزود: طبق ضوابط مقرر شد در 15 رشته درسی و در 4 ترم 60 واحد درسی در اين مركز ارائه شود.
عيدگاهي با تاکید بر اینکه با صدور مجور تاسيس اين مركز از سوی سازمان تبليغات اسلامی طی دو ماه گذشته از 300 نفر از مداحان مشهد در سطوح مختلف ثبت‌نام به عمل آمده است، اظهار کرد: اين مركز در 2 بخش نوآموز و بازآموز آموزش‌های خود را به مداحان ارائه کرده است که با گذراندن دروس در 4 ترم به آن‌ها گواهينامه پايان دوره تخصصی مداحی اعطا می‌شود.
دبير كانون مداحان و شاعران آييني مشهد با بيان اينكه مداحان فعال در هيئت‌های مذهبی می‌توانند برای ثبت‌نام در اين مركز اقدام كنند، يادآور شد: تعداد 80 نفر از خواهران و برادران با معرفی هيئت‌های مذهبی در اين مركز پذيرش شدند.
عيدگاهي با اشاره به اينكه تاسيس دانشگاه علمی جامع كاربردی مداحی در حال پيگيری است، تاكيد كرد: مسئله اصلی در ايجاد اين مراكز ارتقاء سطح علمی و فرهنگی مداحان در سطوح مختلف در مشهد است.
وي خاطر نشان كرد: به زودي تدبيراي انديشيده مي‌شود تا مراكز آموزش مداحي بدون مجوز جمع‌آوري شوند و يا بر اساس موازين و معيارهاي قانوني فعاليت كنند.
captcha