فارسی‌مچ؛ وبگاهی برای اطلاع‌رسانی مسابقات مجازی با رويكرد مذهبی
کد خبر: 2592523
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

فارسی‌مچ؛ وبگاهی برای اطلاع‌رسانی مسابقات مجازی با رويكرد مذهبی

گروه فضای مجازی: هدف از ايجاد پايگاه فارسی‌مچ، جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی آخرين رويداد‌ها در حوزه برگزاری مسابقات اينترنتی به ويژه در راستای ترويج فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی است.

روح‌الله گل‌محمدی، مدير پايگاه اينترنتی فارسی‌مچ در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) با اشاره به فعاليت‌های اين پايگاه گفت: اين پايگاه اينترنتی از سال 89 راه‌اندازی شده است. هدف از ايجاد آن، اطلاع‌رسانی در حوزه تمامی مسابقات اينترنتی و جمع‌آوری اين مسابقات و ارائه اخبار آن به مخاطبان فضای مجازی است.
مدير پايگاه اينترنتی فارسی‌مچ بيان كرد: هدف‌‌ اين بود كه كاربران اينترنتی در دريافت اخبار مسابقات اينترنتی دچار سردرگمی نشوند. همچنين مسئولان برگزاری مسابقات با استفاده از فضای ايجاد شده در فارسی‌مچ به اطلاع‌ر‌‌سانی درباره مسابقات و جشنواره‌هايشان از اين پايگاه استفاده می‌كنند.
وی افزود: تمامی مسابقاتی كه در اينترنت برگزار می‌شود، اعم از مذهبی، فرهنگی، ورزشی، ادبی، هنری و مسابقات وبلاگ‌نويسی و ساير موضوعات را پايگاه اينترنتی فارسی‌مچ، پوشش خبری می‌دهد.
گل‌محمدی گفت: به طور حتم، يكی از اهداف سايت فارسی‌مچ، ترويج فرهنگ قرآنی و معارف اهل بيت است. به طورمعمول در كشور، مسابقات اينترنتی به صورت مناسبتی برگزار می‌شود به همين دليل بخشی را برای اين موضوع در نظر گرفته‌ايم‌. اكثر مسابقاتی كه در كشور برگزار می‌شود مذهبی و با محوريت سيره اهل بيت است‌.
وی با اشاره به تأثير سايت‌های اطلاع‌رسانی ‌در نشر فرهنگ معارف اسلامی گفت: هدف مسابقات مذهبی كه در كشور برگزار می‌شود همان ترويج فرهنگ قرآنی، معارف اسلامی و معارف اهل بيت (ع) است. اطلاع‌رسانی و نشر اخبار اين پايگاه‌ها هم به نوعی يك فعاليت در جهت نشر معارف اسلامی است.
گل‌محمدی بيان كرد: چون سايت‌ جامعی در رابطه با اعلام مسابقات اينترنتی وجود نداشت، برگزار‌كنندگان ملزم به پرداخت هزينه‌های بسياری برای تبليغات مسابقات خود بودند. با راه‌اندازی اين سايت اين امكان برای همگان فراهم شد تا بتوانند به راحتی و به‌ صورت رايگان اخبار مسابقات اينترنتی خود را در اختيار عموم قرار دهند.
مدير پايگاه اينترنتی فارسی‌مچ تصريح كرد: برنامه آينده اين وبگاه نيز رسيدن به پايگاهی جامعی است كه تمامی اخبار و مسابقات اينترنتی را به صورت لحظه به لحظه پوشش خبری دهد.
علاقه‌مندان برای مشاهده و عضويت در اين وبگاه می‌توانند به نشانی اينترنتی www.farsimatch.ir مراجعه كنند.
captcha