طرح استعدادهای درخشان قرآنی مازندران تقويت می‌شود
کد خبر: 2595769
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵

طرح استعدادهای درخشان قرآنی مازندران تقويت می‌شود

مدير‌كل تبليغات اسلامی مازندران در ششمن گردهمايی مديران ادارات و نمايندگی‌های تبليغات اسلامی مازندران كه در جويبار برگزار شد، ‌گفت:‌ طرح استعدادهای درخشان قرآنی مازندران تقويت می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، حجت‌الاسلام ناصر شكريان، مدير‌كل تبليغات اسلامی مازندران روز چهارم مهرماه در گردهمايی مديران ادارات و نمايندگی‌های تبليغات اسلامی كه با حضور امام‌جمعه و فرماندار شهرستان جويبار و معاونان اين اداره‌كل برگزار شد، ‌ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس،‌ اظهار كرد: امروز ايران اسلامی در جهان نماد مقاومت،‌ ايثار، عظمت و شرف است و همه اين‌ها مديون ايثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا و نعمت ولايت فقيه و هوشياری ملت است.
وی با اشاره به ايام حج و حضور زائران در مراسم و مناسك حج افزود: حج مخلصانه باعث قبولی درگاه خداوند است. گاهی تشرف به حج ملاك نيست و انسان كارهايی را انجام می‌دهد كه خداوند با اينكه به حج نرفته است ولی در كارنامه‌اش حج قبول شده را می‌نويسد.
شكريان بيان كرد: هر كدام از ما در زندگی مسئوليتی داريم كه بايد آن را انجام دهيم ولی يك مسئوليت ديگری هم غير از آن بر عهده ما گذاشته شده و آن مسئوليت يك واحد،‌ يك مجوعه و يا يك تشكليلات اداری و فرهنگی است و اداره كردن يك مجموعه نيازمند تهذيب نفس دارد.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه با تأكيد بر اينكه تعليم و تاديب را بايد اول از خودمان شروع كنيم، تصريح كرد: انسان قبل از آنكه به فكر تاديب و تربيت ديگران باشد بايد اول خود را تربيت كند و روی سيره و رفتار و عمل خود كار كند و اگر امر داير شود بين اينكه خود را اول تاديب كند يا ديگران، ‌طبعاً خودش سزاوارتر است.
مديركل تبليغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش دفاع مقدس در تحكيم پايه‌های نظام، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ايران با راه‌اندازی جنگ تحميلی درصدد دگرگونی در انقلاب بودند و از هر روشی جهت تحقق خواسته‌های خود استفاده كردند ولی ملت با ايثار، ايمان و فرمانبرداری از رهبری نظام بر اين تهاجم جهانی غلبه كرد و به جهان نشان داد با مقاومت و مبارزه با ظلم هرچند در شديدترين تحريم‌ها و فشارها قرار بگيرد،‌ از هدف ارزشمند خود دست نخواهد كشيد و همواره به دنبال احيای ارزش‌های انسانی و اسلامی در جهان است.
وی در ادامه با تقدير از برگزاری جشنواره مصباح‌الهدی و نورالهدی و همچنين، اختتاميه طرح اوقات فراغت در مشهد مقدس،‌ بيان كرد:‌ امسال با تلاش‌های دارالقرآن الكريم ادار‌ه‌كل تبليغات اسلامی مازندران طرح استعدادهای درخشان مازندران يكی از طر‌ح‌های موفق استان عنوان شد كه البته بايد نسبت به تقويت آن تلاش بيشتری شود.
شكريان همچنين، به صدور مجوز هيئت‌های مذهبی،‌ برگزاری انتخابات شورای هيئت‌های مذهبی، ‌جابجايی روحانيون مستقر، تكميل فرم ليست روحانيون اقامه كننده سه وعده نماز مساجد،‌ تكميل فرم بانك اطلاعات مساجد و شناسنامه روستايی و ... اشاره كرد.
در اين جلسه، حجت‌الاسلام رحمت‌الله رضوی‌راد، معاون فرهنگی و پژوهشی آموزشی و سعيد قربانی، مسئول دارالقرآن الكريم و فرامرز كردی، معاون اداری و مالی اين اداره‌كل نيز به بيان فعاليت‌های فرهنگی، قرآنی و اداری اين اداره‌كل پرداختند.
در ادامه، حجت‌الاسلام قلی‌پور، امام‌جمعه جويبار ضمن خير مقدم و تبريك هفته دفاع مقدس، ‌بيان كرد: امروز به بركت خون‌های شهدا، ايران اسلامی چنان عزتی دارد كه حتی آمريكا كه خود را ابرقدرت بزرگ جهان می‌شمارد،‌ در مقابل اين عظمت به زانو درآمده است و از ايران درخواست همكاری دارد.
وی با اشاره به بيان رئيس‌جمهور آمريكا در سازمان ملل در مورد ايران كه گفته است،‌ ما به دنبال تغيير نظام ايران نيست،‌ تصريح كرد:‌ حضور مردم تكليف‌‌‌مدار و بصير در انتخابات و صحنه‌‌های مختلف با رهبری مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری كه به عنوان سكاندار كشتی انقلاب است، ‌آمريكا را وادار به اعتراف كرد كه نمی‌تواند چراغ نظام مقدس جمهوری اسلامی را كه بر پايه اسلام و ايمان استوار است را با همه نقشه‌هايش، ‌خاموش كند.
امام‌جمعه جويبار در ادامه از تلاش‌‌های اداره‌كل تبليغات اسلامی مازندران در ترويج فرهنگ قرآن و اهل بيت‌‌(ع)‌ و برنامه‌ريزی جهت تقويت فعاليت‌های تشكل‌های دينی و قرآنی در استان تقدير كرد.
captcha