نقش هنر در شناساندن تصوير كامل و جامعی از قشر روحانيت
کد خبر: 2600589
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

نقش هنر در شناساندن تصوير كامل و جامعی از قشر روحانيت

گروه اجتماعی: نماينده ولی فقيه در آذربايجان شرقی با اشاره به نقش هنر در شناساندن تصوير كامل و جامعی از قشر روحانيت به نوجوانان و جوانان افزود: بايد تلاش شود فيلم ها و عكس‌های تهيه شده از روحانيونی كه در لباس نظامی و رزمی فعاليت داشتند كار در خور شايسته‌ای باشد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، آيت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماينده ولی فقيه در آذربایجان شرقی امروز، 15 مهرماه در جمع اعضای ستاد كنگره شهدای روحانی استان اظهار كرد: تعداد زياد شهدای روحانی نسبت به ديگر اقشار جامعه، بيانگر اين است كه روحانيون علاوه بر حفظ اعتقادات مردم، در صحنه‌های جنگ نيز حضور فعال داشته و امروز نيز اگر لازم باشد از مرزهای جغرافيايی كشور دفاع می‌كنند.
وی با اشاره به نقش هنر در شناساندن تصوير كامل و جامعی از قشر روحانيت به نوجوانان و جوانان افزود: بايد تلاش شود فيلم‌ها و عكس‌های تهيه شده از روحانيونی كه در لباس نظامی و رزمی فعاليت داشتند كار در خور شايسته‌ای باشد.
آيت‌الله مجتهد شبستری همزمانی برگزاری كنگره شهدای روحانی استان را با سالروز شهادت آيت‌الله قاضی طباطبايی امری مبارك دانست و تأكيد كرد: اين تقارن فرصت خوبی برای تبيين انديشه شهدای محراب است.
غلام عسگر كريميان، فرمانده سپاه عاشورا، ضمن اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری در گراميداشت ياد شهدا، گفت: افرادی كه بنابر مصلحت الهی زنده ماندند، بايد پيام شهدا را به جامعه برسانند.
وی به برداشت‌های نادرست برخی افراد از كار روحانيون در جبهه‌ها كه آن را فقط امر به معروف و نهی از منكر و رد كردن رزمنده‌ها از زير قرآن می‌دانستند، اشاره و خاطرنشان كرد: روحانيون علاوه بر اين كه مردم را برای حضور در جبهه‌ها تشويق می‌كردند، خود نيز در همه صحنه‌های جنگ حضوری پررنگ داشتند.
مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه عاشورا در سخنانی، با ارائه گزارشی از عملكرد كنگره شهدای روحانی، از برگزاری كنگره 141 شهيد روحانی استان، همزمان با 11 آبان، در مصلای بزرگ امام خمينی تبريز خبر داد.
وی اعلام كرد: از كتاب «ميهمانان ملكوت»، آلبوم تصويری نسل عاشورا ويژه شهدای روحانی، در اين كنگره رونمايی می‌شود.
همچنین حسن استوار آذر، مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در اين نشست پيشنهاد داد خانه شهيد محمد خيابانی، تبديل به موزه شهدای روحانی شود.
captcha