حركت در مسير ولايت راهكاری مهم در استراتژی نرمش قهرمانانه است
کد خبر: 2601037
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
بررسی نرمش قهرمانانه در بيانات رهبر معظم انقلاب/(6)

حركت در مسير ولايت راهكاری مهم در استراتژی نرمش قهرمانانه است

گروه سياسی: محمدحسن آصفری با بيان اينكه حركت در مسير ولايت از جمله راهكارهای بسيار مهم در استراتژی نرمش قهرمانانه است، گفت: امروز استراتژی‌های كلان نظام را مقام معظم رهبری ترسيم می‌كنند و حركت در مسير اهداف انقلاب و تبعيت از رهبری زمينه پيروزی را فراهم می‌سازد.

محمدحسين آصفری، منتخب مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، گفت: معنی و مصاديق نرمش قهرمانانه از ديدگاه مقام معظم رهبری اين است كه نظام مقدس جمهوری اسلام در مسير اصول و اهدافی كه انقلاب اسلامی ترسيم كرده و دستاورد خون شهداست با يك تغيير روشی در رسيدن به اهداف نه تغيير در دستور حركت كند.
وی بيان كرد: در نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبری كه قطعاً مورد قبول همه ملت ايران و سياستمداران نظام است، لازم است تا برخی تغييرات استراتژيكی برپايه اصول در روش و راه رسيدن به اهداف ايجاد شود و بر مبنای آن حركت كنيم تا به اهداف دست يابيم.
آصفری با اشاره به اينكه استراتژی نرمش قهرمانانه رهبری و ايجاد تغيير در روش به معنای عدول از اصول، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نيست، اظهار كرد: در استراتژی نرمش قهرمانانه؛ قطعاً هيچ زمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران از اصول و آرمان‌های انقلاب و اسلام دست برنخواهد داشت و نبايد اجازه داد تا ذره‌ای از اين اصول و آرمان‌ها از جمله استكبار ستيزی و مقابله با استكبار، حمايت از مظلومين دنيا و جنبش‌های آزادی بخش و... ناديده و يا كمرنگ شود.
دبير كميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استراتژی نرمش قهرمانانه بايد ميدان‌دار بود و بدون دست كشيدن از آرمان‌ها و اهداف نظام با يك تغيير اساسی و استراتژيكی در راستای رسيدن به اهداف حركت كرد و ميدان را از دست ندهيم.
وی با بيان اينكه سازش با استكبار در نرمش قهرمانانه جايی نخواهد داشت، اظهار كرد: ملت ايران سال‌هاست كه در برابر هر نوع توطئه و تهديد رژيم استكباری و صهيونستی مقاومت و ايستادگی كرده است و به خاطر اين تهديدات قطعاً هيچ زمانی با استكبار سازش نخواهد كرد و آمريكا و رژيم استكباری بايد بدانند كه با زبان تهديد و تحريم برعليه ملت ايران راه به جايی نخواهند برد.
منتخب مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران مرهون ايستادگی مردم و شهدا در برابر مستبكران جهانی است و امروز ايران اسلامی به عنوان كشوری مقتدر در عرصه جهانی می‌درخشد.
آصفری با تأكيد بر اينكه بايد از ظرفيت‌های موجود در كشور برای رسيدن به اهداف به نحو مطلوب استفاده كرد، افزود: امروز جمهوری اسلامی ايران به عنوان رياست جنبش غير متعهدها از جايگاه ويژه و بزرگی در دنيا برخوردارست و به عنوان كشوری مقتدر، اثرگذار و ارزشی در خاورميانه و منطقه مطرح شده كه می‌توان از اين موقعيت و ظرفيت برای رسيدن به اهداف بهره گرفت.
وی ادامه داد: حركت در مسير ولايت از جمله راهكارهای بسيار مهم در استراتژی نرمش قهرمانانه و تحقق اهداف مقام معظم رهبری است؛ چرا كه امروز استراتژی‌های كلان نظام را مقام معظم رهبری ترسيم می‌كنند و حركت در مسير اهداف انقلاب و تبعيت از رهبری زمينه پيروزی را فراهم خواهد ساخت.
دبير كميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحليل رسانه‌های خارجی از استراتژی نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبری بيان كرد: استراتژی نرمش قهرمانانه به معنای عقب روی از اصول و آرمان‌های انقلاب نيست و دشمنان بدانند كه ما در اين استراتژی همان اصول و آرمان‌ها را با ايجاد تغيير در رفتار، گفتار و ادبيات برخورد با آنان ادامه می‌دهيم و لازم است تا دوباره يادآور شد كه در موضع رسيدن به اهداف و آرمان‌ها عقب نشينی و سازش با دشمن در نرمش قهرمانانه جايی ندارد.
captcha