تشكيل ستاد عرفه در مرزهای خروجی كشور به سمت عراق
کد خبر: 2601547
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

تشكيل ستاد عرفه در مرزهای خروجی كشور به سمت عراق

گروه اجتماعی: مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با اشاره به در پيش بودن روز عرفه، از دو برابر شدن ظرفيت اعزام به عتبات عاليات طی دو هفته اخير خبر داد و گفت: برای ساماندهی زائران در تمامی مرزهای خروجی به سمت كشور عراق ستاد عرفه تشكيل شده است.

مسعود اخوان، مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از دو برابر شدن ظرفيت اعزام به عتبات عاليات طی هفته جاری و هفته آينده خبر داد و گفت: با توجه به در پيش بودن روز عرفه در حد توان و امكانات كشور عراق برنامه‌ريزی صورت گرفت تا زائران بيشتری به عراق اعزام شوند.
وی از تلاش برای ساماندهی بيشتر زائران در مرزهای خروجی كشور خبر داد و گفت: در مرزهای خروجی كشور به سمت كشور عراق با حضور مسئولان استانی از جمله استاندار، شهردار، فرماندار، رئيس حج و زيارت استانی و ... ستاد عرفه تشكيل شده است.
اخوان از استقرار اورژانس و هلال احمر در مرزها نيز خبر داد و گفت: در حال حاضر سفرهای اصلی به عتبات عاليات هفت شب و هشت روز است اما پكيج‌‌های مختلفی از اقامت يك شب تا 15 شب نيز در حال ارائه است و اگر روز خروج كاروانی از عراق مصادف با روز عرفه باشد مقرر شده امكان اقامت و قرائت دعای عرفه در عراق برای آنها فراهم شود.
وی در پايان برای چندمين بار تأكيد كرد كه با توجه به شرايط ويژه عراق مردم از سفر با كاروان‌هايی كه زير نظارت سازمان حج و زيارت نيستند و يا سفر انفرادی خودداری كنند.
captcha