بیمه سلامت قرآنیان به سرانجام می‌رسد/ پیشنهادهای قرآنی در طرح تنظیم مقررات مالی دولت
کد خبر: 2611840
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
با پیگیری‌ها لاله افتخاری؛

بیمه سلامت قرآنیان به سرانجام می‌رسد/ پیشنهادهای قرآنی در طرح تنظیم مقررات مالی دولت

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از جلسه خوب و مثبت فراکسیون با مسئولان بیمه کشور در رابطه با وضعیت بیمه فعالان قرآنی خبر داد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای این طرح پیشنهاداتی از سوی فراکسیون قرآن مطرح شده بود که یکی از این موارد تصویب شد.
وی افزود: بر اساس این مصوبه قرار شد که در قالب شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به معاونت زنان و خانواده و معاونت علمی ریاست جمهوری اجازه داده شد که برای تحقق اهدافی که دارند با دستگاه‌های دیگر تفاهم‌نامه امضا کنند و هر 6 ماه یک بار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای توسعه فرهنگ قرآنی گزارشی از عملکرد خود را به مجلس ارائه دهند.
افتخاری در مورد دیگر طرح‌های فراکسیون برای این طرح گفت: از دیگر پیشنهاداتی که مطرح شد، ذیل ماده مربوط به مازاد مالیات بر ارزش افزوده که تصویب نشد. مازاد مالیات بر ارزش افزوده از استان‌های مختلف جمع‌آوری می‌شد و به شاخص‌های توسعه‌ای استان‌های محروم یا کم‌تر برخوردار اختصاص می‌یافت.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس گفت: پیشنهاد شده بود که این درآمد به شاخص‌های توسعه از جمله مباحث مربوط به قرآن، نماز، عترت، مساجد، حجاب، جمعیت و دفاع مقدس نیز اختصاص داده شود که با اختلاف اندکی رأی نیاورد.
افتخاری ادامه داد: پیشنهادهای دیگری نیز فراکسیون قرآن مطرح کرده که در کمیسیون فرهنگی تصویب و به نام کمیسیون در صحن علنی مطرح می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر برنامه‌های فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در هفته جاری پرداخت و گفت:  نشستی با انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بیمه سلامت داشتیم که در این جلسه صحبت‌هایی در مورد موضوع بیمه سلامت مطرح شد و به اتفاق نظرها و راهکارهایی برای اقدام در این حوزه رسیدیم.
افتخاری همچنین گفت: جلسه‌ای نیز با سیدتقی نوربخش، رئیس سازمان تأمین اجتماعی در مورد بیمه فعالان قرآنی برگزار شد و بررسی‌هایی در مورد تعداد قرآنیان بیمه‌شده صورت گرفت و در مورد نحوه استمرار بیمه آنان نیز مباحثی مطرح شد.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه بیمه برخی گروه‌ها لغو می‌شود اما قرآنیان را از این مورد استثنا شدند.
افتخاری گفت: از دیگر مباحثی که در این جلسه مطرح شد، بیمه‌شوندگان جدید بود که ساز و کارهای جدیدی در این رابطه ارائه شد که از سوی فراکسیون قرآن و عترت برای به نتیجه رساندن آن پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: در این جلسه حسن محمدی، رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی و حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر  شورای توسعه فرهنگی قرآنی و محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و برخی دست‌اندرکاران و مدیران قرآنی حضور داشتند.

captcha