آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآنی
کد خبر: 2611958
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
وجدانی بیان کرد:

آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان آذربایجان غربی گفت: با استفاده از ظرفیت کارشناسی و اجرایی موسسات، می‌توان از افراد روستایی تا شهرنشینان را در یک سطح مورد آموزش قرآن قرار داد.

معصومه وجدانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: نباید از این موضوع غافل شد که ظرفیت‌های مردمی در راستای  توسعه تعلیم و تربیت مفاهیم قرآنی بسیار بالا و با ارزش است و برای اینکه شاهد رشد توشعه فرهنگ قرآنی در کشور باشیم باید به مؤسسات قرآنی ـ مردمی اهمیت بیشتری داده شود.

وی افزود: مؤسسات قرآنی با توجه به مردمی بودنشان با هزینه‌های ناچیز بالاترین بهره‌وری را در امور قرآنی و دینی مردم خواهند داشت.

بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی

وجدانی ابراز کرد: بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی در کشور و به خصوص در بین جوانان و نوجوانان، پرداختن به تربیت قرآنی آنان است و هیچ نهادی بهتر از مؤسسات قرآنی مردمی در این کار موفق نخواهند بود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی ظرفیت‌ دینی و قرآنی بالایی در امر هدایت مردم دارند و اگر کمترین حمایت مالی در اجرای طرح‌ها و کلاس‌‌های قرآنی این مؤسسات شود می‌توان همه اقشار جامعه را در مسیر توسعه قرآنی هدایت کرد.

استفاده از ظرفیت کارشناسی و اجرایی مؤسسات

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت کارشناسی و اجرایی مؤسسات قرآنی که در همه مناطق کشور دایر هستند می‌توان از افراد روستایی و عشایر تا شهرنشینان  را در یک سطح مورد آموزش قرآن قرار داد.

وجدانی گفت: نهادهای مرتبط با مؤسسات باید با حمایت‌های بودجه‌ای، تامین نیروی انسانی و تامین امکانات سخت‌افزاری، این مؤسسات را در راه رسیدن به اهداف خود و کشور یاری رسانند.

captcha