شهرداری بدون تصویب شورا اجازه ساخت پروژه «تهران سرای قرآن» را ندارد
کد خبر: 2612242
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
چمران:

شهرداری بدون تصویب شورا اجازه ساخت پروژه «تهران سرای قرآن» را ندارد

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی تهران با تاکید بر اینکه شهرداری بدون مصوبه شورا اجازه ساخت پروژه تهران سرای قرآن را ندارد، گفت: سابق بر این افرادی این پروژه را از نظر معماری تایید کرده بودند که اصلا فعالیتشان مربوط به این حوزه نبوده است.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تاکید بر اینکه اجرای پروژه تهران سرای قرآن نیازمند تصویب شورای اسلامی شهر تهران است، گفت: باید طرح این پروژه از نظر معماری، طراحی، فضا، محل راه‌اندازی و... در شورا مورد بررسی قرار بگیرد چرا که سابق بر این افرادی این پروژه را از نظر معماری تایید کرده بودند که اصلا فعالیتشان مربوط به این حوزه نبوده است.
چمران با تاکید بر اینکه سابق بر این به دلیل اختلافات موجود موضوع پروژه بر هم خورده بود، تصریح کرد: در شرایط فعلی هر پروژه‌ای را که شهرداری می‌سازد مصوبه دوره گذشته شورای شهر است و باید گروهی متخصصی بر روی آن نظر بدهند.
وی ادامه داد: مسجد، سرای قرآن، ساختمان اداری و هر پروژه دیگری را شهرداری نباید بدون هماهنگی شورا آماده سازی کند. حتی برای دولت نیز همین موضوع را تصویب کرده‌ و دولت نیز آن را تایید کرده است.
رئیس شورای اسلامی تهران با تاکید بر اینکه شهرداری بدون مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اجازه ساخت پروژه تهران سرای قرآن را ندارد، عنوان کرد: نه تنها پروژه یاد شده بلکه هر طرحی در پایتخت نیازمند تصویب شورا است.
شورا و شهرداری تهران درباره طرح «تهران، سرای قرآن» کوتاهی کرده‌اند
براساس گزارش ایکنا، سردار مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز سابق بر این با اشاره به اجرای پروژه تهران سرای قرآن، اظهار کرد: اصل موضوع احداث «تهران، سرای قرآن» یا باغ‌موزه قرآن یک نیاز برای شهر تهران است و سزاوار نیست که در کشوری که ام‌القرای جهان اسلام است در پایتختش مجموعه‌ای در تراز قرآن نداشته باشیم. البته باغ‌موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شده است و در تلاش برای احداث چنین مجموعه‌‌ای برای قرآن هستیم.
وی افزود: ابتدای امر به دلیل طراحی در مجموعه، پروژه متوقف شد اما اخیرا شهردار تهران سلسله فعالیت‌هایی برای اجرایی کردن پروژه آغاز کرده است که امیدواریم در دوره چهارم شورای شهر تهران شاهد احداث مجموعه قرآنی باشیم.
نایب رئیس شورای تهران تصریح کرد: برای حل مشکل طرح‌ها کارگروهی در شورا تشکیل دادیم و از نزدیک همه طرح‌ها را مورد بررسی قرار دادیم که طرح‌ها متناسب با موضوع قرآن نبود و قرار شد که طرح‌ها اصلاح شود.
وی بیان کرد: برای احداث «تهران، سرای قرآن» یا باغ موزه قرآن، مشکل بودجه نداریم اما باید صادقانه اعتراف کنم که کوتاهی شورا و شهرداری تهران از دلایل تأخیر در احداث این پروژه بود.

captcha