مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان نهادهای فرهنگی خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 2612354
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
۴ دی ماه ؛

مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان نهادهای فرهنگی خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقران تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان نهادهای فرهنگی در چهارم دی‌ماه خبر داد و گفت: این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.


محمدرضا اشرفی، مسئول دارالقران تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اینکه برگزاری مسابقات تسنیم در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، گفت: این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله استانی آن در تاریخ چهارم دی‌ماه امسال برگزار و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری که اواخر بهمن برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.



وی بیان کرد: این مسابقات از سال 1391 از سوی شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری برای اجرا به سازمان دارالقرآن واگذار شد و این سازمان نیز با جدیت تمام شروع به‌کار کرد و برای اجرای هرچه باشکوه‌تر این مسابقات با نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی کشور جلسات متعددی را برگزار کرد.



مسئول دارالقران تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی شرکت مسئولان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی کشور، معاونان و مدیران ادارات استان‌ها و شهرستان‌ها را از ویژگی شاخص مسابقات قرآنی تسنیم ذکر کرد.



اشرفی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید از کارکنان رسمی،‌ پیمانی، قراردادی ثابت و یا قراردادی پاره‌وقت که حداقل 80 ساعت در ماه با مجموعه همکاری دارند باشند وهر فرد فقط در یکی از رشته‌های حفظ یا قرائت تدویر‌(ترتیل) مجاز به شرکت در مسابقه است.



وی توسعه و ترویج قرآن کریم و فراگیر شدن و آشنا نمودن مردم با سبک زندگی اسلامی و قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات ذکر کرد و افزود: این دوره از مسابقات در دو گروه پرسنل، همسر و فرزندان بزرگسال آنان و فرزندان محصل برگزار می‌شود.



مسئول دارالقران تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد: فرزندان محصلِ پرسنل، در چهار رده سنی پیش دبستانی، دوره اول دبستان، دوره دوم دبستان و دوره دبیرستان در رشته‌های مختلف مسابقات شرکت می‌کنند و فرزندان بزرگسال همراه با کارکنان و همسران آنان در رده سنی بزرگسالان در مسابقه شرکت خواهند کرد.



اشاره‌ای به رشته‌های این دوره از مسابقات



اشرفی درباره رشته‌های این دوره از مسابقات یادآور شد: رشته‌های حفظ موضوعی شامل 40 موضوع قرآنی با ترجمه، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، قرائت به روش تدویر (ترتیل)، فصیح خوانی قرآن و نماز و مفاهیم (با رویکرد سبک زندگی اسلامی) در نظر گرفته شده است.



وی ادامه داد:گروه ب نیز شامل فرزندان پایین دیپلم و در حال تحصیل (زیر 18 سال) است که این افراد می‌توانند در رشته‌های حفظ 10 سوره، 20 سوره و 30 سوره از آخر قرآن کریم، حفظ یک جزء و فصیح خوانی قرآنی شرکت کنند.



مسئول دارالقران تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرحله کشوری  شامل گروه الف است و همه رشته های این گروه به‌جز فصیح خوانی قرآن و نماز داری مرحله کشوری است، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی زمینه ایجاد شور قرآنی و ترغیب افراد برای فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن و عمل به آن که از مهمترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است را فراهم می‌کند.

captcha