قرآن چیزی جز فطرت انسان نیست/ تفکر در خلقت؛ نشانه‌ اصلی ایمان
کد خبر: 2612364
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
مبتکر طب قرآنی در جهان:

قرآن چیزی جز فطرت انسان نیست/ تفکر در خلقت؛ نشانه‌ اصلی ایمان

گروه اجتماعی: خدادادی آیات اول تا چهارم سوره الرحمن را بهترین تعریف برای قرآن دانست و گفت: خداوند در این آیات تأکید می‌کند قبل از اینکه انسان را بیافریند، قرآن را به او آموزش داده است، پس قرآن چیزی جز فطرت نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، همایش «تفکر و تغذیه قرآنی» به‌همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز از سری برنامه‌های سبک زندگی اسلامی این معاونت شب گذشته، 5 آذر در محل تالار حافظ شیراز برگزار شد.
بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم گفت: اگر تمامی افکار و باورهای تمامی ادیان را بار دیگر بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد در هیچکدام از باورهایی که رنگ و بوی خدا و وحدانیت در آن مستتر است اعجاز آن را کتاب و کتابت نمی‌بینیم و اعجاز اسلام کتاب و قرآن است.
وی ادامه داد: بعدها مجادلاتی در حوزه قرآن شکل گرفت، برخی گفتند قرآن حادث است و برخی گفتند قرآن قدیم و ازلی و معنای اینکه حادث است شاید بر این باور بوده‌اند که این نوشتار ختمی مرتبت است و آنکه پنداشتند قدیم و ازلی است بر آن باور بودند که از جانب خداوندگار و جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شده است.
مریدی عنوان کرد: مباحثات و علم کلام و مجادلات بسیار شد و امروز هیچ بر ما تردید نیست که قرآن کلامی ازلی و ابدی است و از سوی اوست که تمامی روح ما را مسخر کرده است و از سوی اوست که امروز برای التیام دردهایمان به آن تمسک جسته‌ایم و با شنیدن تلاوت آن روح و جسم ما را به آرامش می‌کشاند.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم جمشید خدادادی، مبتکر طب قرآنی در جهان با طرح این سئوال که قرآن چیست و چرا معجزه است و ما مسلمانان به آن این همه اهمیت می‌دهیم؟ گفت: متأسفانه ما در ظاهر می‌گوییم قرآن کریم معجزه است ولی در عمل کاری به آن نداریم در حالی که بعد از 24 سال تحقیق مستقیم بر روی قرآن به نتایج جالب رسیده‌ایم که اگر به یک کلمه قرآن عمل کنیم بسیاری از مسائل ظاهری و باطنی حل خواهد شد.

خداوند، قرآن را قبل انسان آفرید
وی اظهار کرد: اگر ما بخواهیم قرآن را بفهمیم باید از خود آیات قرآن آن را متوجه شویم پس قرآن چیزی نیست که جدیداً حادث شده باشد و از زمانی پدیدار شد که هنوز موجودی به نام انسان خلق نشده است.
خدادادی آیات اول تا چهارم سوره الرحمن را بهترین تعریف برای این کتاب آسمانی دانست و افزود: این 4 آیه از شگفتی‌های بزرگ قرآن ماست که هنوز این 4 کلمه را یاد نگرفته‌ایم اما سئوالی که مطرح می‌شود این است که خداوند چرا در این آیات می‌فرماید «الرَّحْمَنُ؛ ‍[خداى] رحمان»  و به جای آن از «الرحیم» استفاده نمی‌کند؟ در پاسخ باید گفت الرحمن و الرحیم از صفات خداوند سبحان است که الرحمن شامل همه بندگان و الرحیم شامل افراد خاص است.
مبتکر طب قرآنی عنوان کرد: هدف تحقیق ما این است که «الرحیم» خداوند شامل حال ما شود وگرنه «الرحمن» شامل حال همه ماست و مهم‌تر این است که بعد از «الرحمن» نتیجه بعدی زیبایی می‌گیریم.
وی ادامه داد: آیه دوم سوره الرحمن «عَلَّمَ الْقُرْآنَ؛ قرآن را یاد داد» که شامل حال همه بندگان خداوند یعنی انسان‌ها شده است یعنی قبل از اینکه شما را خلق کنیم قرآن را به شما آموزش داده‌ایم و در نهاد شما قرار دادیم، پس قرآن چیزی جز فطرت نیست لذا این کتاب آسمانی مساوی با فطرت است.
خدادادی ابراز کرد: یکی از معجزاتی که پیامبر(ص) به آن می‌نازد، به عنوان اینکه معجزه من است و در جهان هستی ثبت می‌کند این است که آن حضرت فطرت انسان‌ها را توسط خداوند بر روی کاغذ آورده است که بدانیم چیست.

داشتن روح الهی و فطرت قرآنی؛ دو خصلت ارزشمند انسان
این محقق کشورمان با بیان اینکه در آیاتی از قرآن کلماتی که تقدم و تأخر دارند، دارای رمز خاصی هستند، گفت: انسان به دلیل دو چیز ارزشمند است یکی روح الهی و دیگر اینکه در نهاد و فطرت او قرآن کریم وجود دارد، پس قرآن چیزی نیست که خارج از انسان و موضوع بشری باشد.
وی با اشاره به اینکه چرا اینقدر با فطرت خود بیگانه ایم؟ بر لزوم کاربردی کردن آیات قرآن تأکید کرد و گفت: خداوند در قرآن روش‌هایی را آموزش داده است که اگر هر کسی آن را انجام دهد خود قرآن با او صحبت می‌کند و شگفتی‌ها و مجهولات قرآن را بیان می‌کند.
خدادادی با اشاره به آیه 82 سوره اسرا « وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‏کنیم و[لى] ستمگران را جز زیان نمى‏افزاید» گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌فرماید که قرآن مایه شفای مؤمنان است.

علت تمام بیماری‌ها، عدم توجه به تفکر و تغذیه است
وی در ادامه اظهار کرد: عامل مهمی که در قرآن بیان می شود و مشخص می‌کند که علت تمام بیماری‌ها در دنیا دو کلمه تفکر و تغذیه است یعنی افکار خراب و غذای آلوده موجب بیماری است.
مبتکر طب قرآنی با بیان اینکه خداوند در مورد انسان دو بار خود را تحسین می‌کند، افزود: خداوند زمانی که انسان را خلق می‌کند و زمانی که غذای انسان را به نام حلال می‌آفریند، خود را تحسین می‌کند.
خدادادی به آیه 51 سوره مؤمنون « یَا أَیُّهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا ...؛ اى پیامبران از چیزهاى پاکیزه بخورید و کار شایسته کنید...» اشاره کرد و گفت: خداوند تأکید می‌فرماید ای پیامبران که مبعوث شده‌اید برای هدایت انسان‌ها اگر غذای درست نخورید، افکار و عملکرد درست نخواهید داشت و روی سخن با پیامبران است نه افراد معمولی اما نتیجه اینکه در قرآن کریم در مورد غذای انسان 4 مشخصه حلال، حرام، خبایث و طیب داریم (آیه 157 سوره اعراف) .

غذای انسان‌ها باید دارای دو ویژگی حلال و طیب باشد
این محقق کشورمان با بیان اینکه غذای انسان دو مشخصه حلال و طیب دارد، اما کسانی که می‌خواستند به اهداف خود برسند، طیب را از غذای ما برداشتند و تنها تبدیل به حلال شد، گفت: حلال اگر طیب نباشد، خوردن آن جایز نیست و اگر این کار را انجام دهیم، دچار بسیاری از گرفتاری‌ها خواهیم شد که افکار و عملکردمان نیز درست نخواهد بود و اصولاً دلیل اینکه زود عصبی می‌شویم و یا اینکه تعداد مبتلایان به بیماری سرطان زیاد شده است، بی‌توجهی به همین امر است.
وی همچنین بر لزوم تفکر به آیات الهی تأکید کرد و گفت: در هیچ چیز نباید تعصب داشت زیرا از خداوند سبحان کسی بالاتر نیست اما باز می‌فرماید که در مورد آیات او تحقیق کنیم و 4 بار در قرآن کریم عبارت « فَلْیَنظُرِ؛ بنگرد» بیان فرموده که ما تحقیق کنیم و شگفتی‌های عظیمی درباره انسان‌ها را مشاهده کنیم لذا اینجاست که می‌گوییم نماز و روزه زیاد علامت ایمان نیست بلکه علامت ایمان این است که در خلقت خود تفکر کنیم.
خدادادی با تأکید بر اینکه باید پاک شویم تا بتوانیم قرآن را بفهمیم، گفت: تمام علت بیماری‌ها در آیات 5 تا 7 سوره طارق « فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ ﴿۵﴾ خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ ﴿۶﴾ یَخْرُجُ مِن بَیْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ؛ پس انسان باید بنگرد که از چه آفریده شده است (5)از آب جهنده‏اى خلق شده(6) [که] از صلب مرد و میان استخوانهاى سینه زن بیرون مى‏آید» بیان شده است، ضمن اینکه این سه آیه اثبات علمی سلول‌های بنیادین است.

captcha