برگزاری جشنواره‌های قرآنی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور/ نیازمند اخلاق اسلامی برای دستیابی به مهندسی فرهنگ هستیم
کد خبر: 2612391
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
رستمی اعلام کرد:

برگزاری جشنواره‌های قرآنی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور/ نیازمند اخلاق اسلامی برای دستیابی به مهندسی فرهنگ هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی هلال‌احمر کشور با بیان اینکه در هفته وحدت، جشنواره قرآنی داوطلبان را در استان قم برگزار می‌کنیم، ابراز کرد: سعی شده است تا پایان سال جشنواره‌های قرآنی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور در سراسر کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ظاهر رستمی، معاون فرهنگی هلال‌احمر کشور صبح امروز، ششم آذرماه در نشست خبری حاشیه برگزاری اولین گردهمایی علمی ـ کاربردی کارشناسان هماهنگی و پیگیری دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سراسر کشور، با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف به اصل نماز توجه می‌کنیم، اظهار کرد: هر سال در ایام نوروز خیمه‌های نماز را در سراسر کشور برپا می‌کنیم و برای تقویت این امر، پژوهش و تحقیقاتی را برای برگزاری کنگره نماز انجام داده‌ایم که تا پایان سال با همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی هلال‌احمر کشور با بیان اینکه در هفته وحدت، جشنواره قرآنی داوطلبان را در استان قم برگزار می‌کنیم، ابراز کرد: سعی شده است تا پایان سال جشنواره‌های قرآنی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور در سراسر کشور اجرایی شود.

تجهیز 600 پایگاه جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور به کتب فرهنگی

رستمی با بیان اینکه در حال حاضر 600 پایگاه جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور به کتب فرهنگی مجهز شده‌اند، گفت: موضوعات کتاب‌ها شامل سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، اخلاق در رفتار و پاسخ به مسائل شرعی می‌شود زیرا با توجه به اینکه حدود 20 میلیون نفر به صورت روزانه در پایگاه‌های امداد و نجات فعالیت دارند و به نحوی با این موضوعات ارتباط دارند، این‌گونه کتاب‌های فرهنگی را در فراهم کرده‌ایم.

وی به کتابچه تعریف شده جمعیت هلال‌احمر تحت عنوان «تعالی هلال» که دارای موضوعات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، سیاسی است، اشاره کرد و افزود: در هر ماه یک کتاب به چاپ می‌رسد و هر روز برای مخاطبان کل کشور، جایزه در نظر گرفته‌ایم، همچنین 10 هزار جلد کتاب در کل کشور تکثیر می‌شود که در ماه‌های قمری در اختیار همه کارکنان جمعیت هلال‌احمر قرار داده می‌شود.

معاون فرهنگی هلال‌احمر کشور با اشاره به حضور امدادگران در نقاط مرزی کشور برای خدمت‌رسانی به کاروان‌های زیارتی اربعین عنوان کرد: طبق هماهنگی انجام شده با مسئولان استان‌های نجف و کربلا،  سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران به منظور اقدامات بشر دوستانه، به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای جمعیت هلال‌احمر، حضور در مراسم‌های معنوی و دینی مثل ایام دهه فجر است، ابراز کرد: در سازمان‌های جوانان هلال‌احمر، هیئتی با عنوان «هیئت حضرت علی اکبر(ع)» شکل گرفته که در کل کشور فعال است و در ایام عزاداری به مردم خدماتی را ارائه می‌دهند.

رستمی به فرمایش امام صادق(ع) مبنی بر اینکه « پیشگیری در رأس امور است» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جوانان، پدافند غیرعامل هستند، آموزش‌های کاملی برای سازمان جوانان هلال‌احمر که نقش اجتماعی و فرهنگی دارد، در نظر گرفته‌ایم؛ یکی از این آموزش‌ها، برپایی اردوهایی تحت عناوین اردوی طلاب، دانشجویی، دانش‌آموزی است که در آن‌ها به محورهای فرهنگی، زندگی سالم همراه با دانش روز و ورزش‌های مورد نیاز توجه می‌شود.

تقویت باورهای اعتقادی؛ راهی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

وی تقویت باورهای اعتقادی را راهی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و به ضرورت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و اظهار کرد: نگاه منصفانه به حدیث امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند: «آنچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند»، مهربانی، برادری، شادی وحدت را به ارمغان می‌آورد.

معاون فرهنگی هلال‌احمر کشور، با اشاره به اینکه برای اولین‌بار همایشی با عنوان «طلاب جوان» را برگزار کردیم، عنوان کرد: به همین علت حدود 400 طلبه شناسایی شده‌اند که باید در طول سال در برنامه‌های سازمان حضور فعال داشته باشند.

وی به پیگیری سرفصل‌های مهندسی فرهنگی در مؤسسه علمی ـ کاربردی هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: بحث‌های امر به معروف و نهی از منکر، غدیرشناسی، مهدویت و رفتار سازمانی برای کارکنان هلا‌ل‌احمر نیز به عنوان آموزش ضمن خدمت گنجانده‌ شده است.

رستمی با بیان اینکه تقویت باورهای دینی در جامعه هدف است، اظهار کرد: ما اعتقاد داریم، اجر فرهنگ داوطلبی و نیک‌اندیشی را خداوند عنایت می‌کند لذا با نگاه فرهنگی باید روحیه داوطلبی و نیک‌اندیشی را در مردم ایجاد کنیم تا آن‌ها بتوانند با اقدامات خود، این باور را در زندگی اجتماعی خود به ظهور برسانند.

وی افزود: برای تکمیل اقدام، اعتقاد و باور دینی، نیازمند اخلاق و نگاه اسلامی هستیم که با مردم برخورد مهربانانه داشته باشیم تا بتوانیم با نگاه ارزشی به مهندسی فرهنگی مورد تائید رهبر معظم انقلاب دست پیدا کنیم.

captcha