ابزار هنر بهترین وسیله برای اشاعه فرهنگ نماز است
کد خبر: 2612401
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
امام جمعه موقت قزوین:

ابزار هنر بهترین وسیله برای اشاعه فرهنگ نماز است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام باریک‌بین با بیان اینکه ترویج نماز نباید محدود به آثار تألیفی ـ پژوهشی باشد، استفاده از زبان هنر در پدید آوردن آثار هنری و پیام‌های پرمحتوا را امری تأثیرگذار در اشاعه فرهنگ نماز دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین، امام جمعه موقت قزوین‌ در مراسم تجلیل از نویسندگان برتر نماز این استان‌ که شب گذشته، 6 آذر در حسینیه شهید باریک‌بین دفتر امام جمعه و نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین برگزار شد از نماز به‌عنوان پلکانی برای معراج الهی نام برد و گفت: نماز یک در و پلکانی است که انسان از آن به معراج‌ رفته و به قرب حضرت حق می‌رسد.
وی افزود: ارزشمندترین هدیه‌ای که خدای متعال در زندگی دنیایی به انسان داده نماز است اگرچه عده‌ای از افراد جامعه با نماز نخواندن و عدم آشنایی با آن از این نعمت محروم هستند.
حجت‌الاسلام باریک‌بین عنوان کرد: خدای متعال نماز را عمود دین قرار داده و ما را هم تشویق به نماز کرده است و خود انبیا‌ و ائمه اطهار(ع) هم در درجه اول خود عامل بوده و دیگران را هم به نماز توصیه و تشویق کرده‌اند.
امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: اینکه در کربلا امام حسین‌(ع) اجازه گرفتند تا یک شب، نماز خوانده و به راز و نیاز بپردازند نشان‌دهنده ارزش و اهمیت نماز در نگاه امام‌(ع) است.
وی بیان کرد: مطابق حدیثی از پیامبر اکرم(ص) فردی که در دوران جوانی با دین، نماز و مظاهر ایمان همنشین بوده و ایمان در جانش رسوخ کرده باشد در قیامت در زیر سایه الهی قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام باریک‌بین تأکید کرد: نویسندگان امر نماز اگر می‌خواهند آثارشان اثر‌گذار باشد بایستی در عمل هم به نماز و کیفیت نماز ارزش قائل شوند تا آثاری اثرگذار خلق کنند.
امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: علی‌رغم ارزش و اهمیت نماز در زندگی مادی و معنوی و لذتی که نماز برای نمازگزاران واقعی دارد به‌دلیل عدم آشنایی و تربیت درست برای نماز گزاردن آنچنان که باید و شاید حق نماز به درستی ادا نشده است.
وی تأکید کرد: نماز هدیه‌‎ای است که  خدای متعال آن را به ما ارزانی داشته و اگر انسان در عمر دنیای خود فرصت نماز خواندن و گفت‌وگو با خدا را نداشت محرومیت بزرگی نصیب او می شد.
حجت‌الاسلام باریک‌بین تصریح کرد: در امر ترویج نماز در کنار  آثار پژوهشی و تألیفی، هم چنانچه دوستانی به ابعاد هنری و زیباشناختی نماز می‌پردازند باید عده‌ای هم باشند تا با ذوق هنری خویش به خلق محتوا و متن‌های کوتاه در مورد ارزش و اهمیت نماز بپردازند و این پیام‌ها از طریق وسایل ارتباط جمعی مثل پیامک ارسال شود تا شاهد ترویج فرهنگ نماز باشیم.

captcha