فرهنگ بسیج خمیر مایه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند
کد خبر: 2612406
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹

فرهنگ بسیج خمیر مایه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند

گروه سیاسی: فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در اجلاس سالیانه بسیجیان دانش آموز همدانی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج خمیر مایه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند، گفت: همکاری و تعامل بسیج و آموزش و پرورش زمینه رشد نوجوانان را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اجلاس سالانه سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان همزمان با آخرین روز هفته بسیج بعد از ظهر پنج شنبه در محل هتل باباطاهر همدان تشکیل شد.
سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در اجلاس سالیانه بسیجیان دانش آموز همدانی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج خمیر مایه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند، گفت: همکاری و تعامل بسیج و آموزش و پرورش زمینه رشد نوجوانان را فراهم می کند.
سردار غلامعلی ابوحمزه ادامه داد: هفته بسیج یک نماد و شروع است، برای آغاز 51 هفته دیگر، می توانه از تجارب استفاده کرد تا در سال 94 به بسیج قوت ببخشیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم تا روز به روز و سال به سال رشد کنیم.
وی با اشاره به اینکه  هر روز باید قدمی رو به جلو در زندگی برداشت، اذعان داشت:  نخستین و مهم ترین موضوع شناخت اسلام است، در دوران جوانی انسان از توانمندی بالایی برخوردار است و یک ذخیره ای می شود برای دوران میان سالی و کهن سالی، آینده ایران به دانش آموزان تعلق دارد.
فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه  دانش آموزان بسیجی امروز از دانش آموزان نسل های اولیه انقلاب نه تنها عقب تر نیستند بلکه جلوتر نیز هستند، اذعان داشت: نخستین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که باید اسلام را خوب بشناسیم.
سردار ابوحمزه ادامه داد: باید به دنبال شناخت اسلام در کتاب ها و معارف بود و بسیجی باید از قناعت فکری برخوردار باشد تا مردم از معرفت او استفاد کنند، در غیر این صورت نمی تواند بر دیگران اثر گذاشت.
وی افزود: هر چقدر بر روی خود کار کنیم دیگران نیز از آن استفاده می کنند، باید اسلام را خوب شناخت و به یافته های ذهنی و فکری خودمون باید عمل کنیم.
فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مسائل تربیتی گفتاری نیست بلکه رفتاری است، اذعان داشت: مقدمه شروع حرکت در جهت تعالی را ترک گناه است و دشمن شناسی و دوست شناسی قوی داشته باشیم.
سردار ابوحمزه اذعان داشت: باید راهکار مقابله با دشمن را دید، به عنوان بسیجی که زینبی و علی وار می خواهد حرکت کنند، باید مسائل کشور را دنبال کرد و حساس بود، انسانهایی که بی تفاوت اند مرده اند، بسیج با نماهنگ و پوستر معرفی نمی شود بلکه با ممتازان رشته ها علوم به مردم معرفی می شود، فرهنگ بسیج فرهنگ ارتقاع علمی است.
وی با اشاره به اینکه باید ابتکار و خلاقیت به کار برد و جوانان همدانی از نظر استعداد و ضریب هوشی بالا هستند، عنوان کرد: اما ابتکار و خلاقیت و نگاه بلند در آنان کم رنگ است، مجموعه بسیج دانش آموزی همدان باید در کل کشور نمونه شود.
فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به لزوم رسیدن به خود اتکایی، اذعان داشت: براس رسیدن به خود اتکایی باید برنامه داشت و بی برنامه به جایی نمی رسیم، تا زمانی که اهل معرفت نشویم نمی توانیم حرکتی کنیم انسان باید نوری داشته باشد تا دیگران از او استفاده کنند.

captcha