اختصاص ۵میلیارد تومان برای تالاربزرگ بیرجند
کد خبر: 2612410
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
معاون وزیر ارشاد خبر داد:

اختصاص ۵میلیارد تومان برای تالاربزرگ بیرجند

گروه اجتماعی:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ساخت تالار مرکزی بیرجندگفت: در این تالار یک سالن تخصصی تئاتر با ظرفیت ۴۰۰ نفر و سالن تخصصی موسیقی با ظرفیت ۶۵۰ نفر، کتابخانه تخصصی تئاتر و موسیقی و یک فضای برای گالری و مکان اداری پیش بینی شده که در سال آینده نیز ۵ میلیارد تومان برای ساخت تالار بزرگ شهر بیرجند اختصاص خواهد یافت.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی علی اصغر کار اندیش معاون توسعه و منابع انسانی امروز 6 آذرماه در نشست خبری گفت: این وزارتخانه دارای 6 معاونت و 70 نمایندگی در خارج از کشور است و تنها 29 درصد از اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر سهم وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمانهای تابعه آن است و 71 درصد دیگر این اعتبار به سازمانها و نهادهای دیگر پرداخت می‌شود.



 وی از کمک 100 میلیون تومانی به انجمن های فرهنگ و هنر خراسان جنوبی و 110 میلیون تومانی به ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستانی خبر داد و بیان کرد: همچنین اگر اثر ارزشمند هنری در استان وجود داشته باشد در بخش های مختلف (کتاب، تئاتر، موسیقی، قرآن و ...) بدون شک از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت می شود.



معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان قاین در سفر خود به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برای ساخت این مجتمع در سال جاری 400 میلیون تومان اعتبار استانی پیش‌بینی شده و همچنین 200 میلیون تومان اعتبار از مرکز به آن اضافه خواهد شد.



 کاراندیش عنوان کرد: در سال جاری 50 میلیون تومان به کتابخانه‌های این شهرستان برای خرید کتاب اختصاص می‌یابد و از فعالیت انجمن‌های قاین نیز حمایت می‌شود.



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در جهت حمایت از معماری ایرانی و اقتصاد و فرهنگ در تبصره‌ای پیشنهاد شده که تمامی دستگاههای اجرایی موظف شوند یک درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را به خرید آثار منقول و غیرمنقول تولید داخل اختصاص دهند و در ساختمانهای خود معماری ایرانی اسلامی را بکار گیرند.



پیش بینی درآمد 100 میلیارد تومانی از محل دریافت عوارض از کالاهای صوتی و تصویری



 وی با اشاره به اینکه لایحه دریافت عوارض از کالاهای صوتی و تصویری که مربوط به بخش فرهنگ و هنر است، باید به تصویب نهایی مجلس برسد، بیان کرد: در صورت تصویب این لایحه؛ پیش می شود که 100 میلیارد تومان اعتبار از محل دریافت این عوارض درآمدزایی داشته باشیم.



  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارن فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: درآمد وصولی از این طریق 100 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که اگر مصوب شود از سال آینده در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها هزینه خواهد شد.



 کاراندیش در جهت حمایت از فرزندان همکاران فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: 50 درصد هزینه تحصیل فرزندان کارکنانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند، پرداخت می‌شود.



فعالیت 19 هزار باب کانون فرهنگی و هنری زیر نظر ستاد عالی کانونهای مساجد کشور



وی ترویج فرهنگ دینی، دیپلماسی فرهنگی در سطح بین المللی، مسائل فناوری اطلاعات، پیوست‌های فرهنگی و توجه به اقتصاد و صنایع فرهنگی را از جمله محورهای حوزه فرهنگ و هنر برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه برشمرد.



 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت 19 هزار باب کانون فرهنگی و هنری زیر نظر ستاد عالی کانونهای مساجد کشور وابسته به این وزارتخانه خبر داد: وگفت کانون‌ها سالانه 45 میلیارد تومان اعتبار دارند که البته همه آن تخصیص نمی یابد.



 کاراندیش یادآور شد: در صورت افزایش اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد در سال آینده به تبعیت؛ اعتبارات ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد نیز افزایش می یابد.



 وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد از خانه مطبوعات خراسان جنوبی حمایت مالی می کند، گفت: دولت وظیفه دارد زیرساخت هایی برای هنرمندان آماده کند تا هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به دنبال اجرای برنامه ها و توسعه برنامه ها بروند و به دولت متکی نباشند.



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یارانه حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد در سایت موجود است، گفت: آن دسته از اشخاصی که معترض هستند و یا ایراد و نقصی در این مهم مشاهده می کنند، به کارشناسان اعلام کنند تا با بررسی‌های لازم تغییراتی انجام شود.

captcha