نقش مؤثر رسانه‎ها در مواجهه با توطئه‎های دشمنان/ آمریکا سرکرده مداخله‎گران است
کد خبر: 2612452
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
حسن کامران عنوان کرد:

نقش مؤثر رسانه‎ها در مواجهه با توطئه‎های دشمنان/ آمریکا سرکرده مداخله‎گران است

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی گفت: رسانه‎ها با معرفی ظرفیت‎های جهان اسلام می‎توانند توطئه‎های دشمنان را از بین ببرند.

حسن کامران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی گفت: در این عرصه رسانه‎ها می‎توانند نقش مؤثری در رابطه با از بین بردن توطئه‎های دشمن داشته باشند.
وی افزود: به عنوان مثال اگر ایران‎هراسی می‎کنند رسانه‎ها نشان دهند که ایران همراه کشورهای منطقه به ویژه همسایه‎هاست؛ اگر می‎گویند ایران تلاش می‎کند در امور کشورها دخالت کند رسانه‎ها می‎توانند این موضوع را نشان دهند که دخالتی از سوی ایران در کار نیست بلکه ما همیشه به آرای مردم تأکید داشتیم همانطور که رهبر معظم انقلاب در مسئله فلسطین فرمودند هر چه مردم تصمیم گرفتند.
کامران تصریح کرد: دشمن اصلی ما صهیونیسم است و رسانه‎ها وظیفه دارند ابعاد این دشمنی را روشن کنند و بگویند چرا امام (ره) رژیم صهیونیستی را غده سرطانی معرفی کرده بودند و امروز رهبر معظم انقلاب آن را رژیم جعلی می‎دانند.
وی با بیان اینکه سرکرده مداخله گران آمریکاست و نمی توان به این دولت اعتماد کرد، گفت: در مسئله هسته ای نیز به آنها بی‌اعتماد هستیم اما مذاکره می‌کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به ظرفیت های متعدد جهان اسلام گفت: قابلیت های فراوانی همچون ایجاد بازار مشترک، اتحادیه ها، برگزاری تورهای گردشگری مشترک دارند که می تواهند عملیاتی شود؛ در کعبه نیز به عنوان مهم ترین کنگره بین‎المللی قابلیت‎هایی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.
کامران تصریح کرد: اگر رسانه‎ها بتوانند این پیوند را ایحاد کنند و وحدت بین امت اسلامی را گسترش دهند و اختلافات را کم کنند، می‎توانند در مقابل توطئه‎های دشمن و دیوارکشی آنها بایستند.

captcha