روشنگری دینی؛ زمینه‌ساز جلوگیری از تفکرات گروه‌های تکفیری
کد خبر: 2612582
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

روشنگری دینی؛ زمینه‌ساز جلوگیری از تفکرات گروه‌های تکفیری

گروه سیاسی: امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه گروه های تکفیری دشمن مقابل دین و اسلام هستند، تأکید کرد: روشنگری دینی زمینه‌ساز جلوگیری از تفکرات گروه‌های تکفیری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا امین راستی، امام جمعه شهرسنندج امروز، هفتم آذر ماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با تبریک هفته مبارک بسیج به جریان‌های تکفیری و تندرو در منطقه خاورمیانه و توطئه‌های ضداسلامی دشمنان اشاره و اظهار کرد: باید با بصیرت‌افزایی و آموزش مبانی هویت‌بخش اسلامی و آموزه‌های قرآنی به نسل جوان جامعه از تأثیرپذیری آنان از جریان‌های تندرو و تکفیری جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه گروه های تکفیری دشمن مقابل دین و اسلام هستند، تأکید کرد: روشنگری دینی زمینه‌ساز جلوگیری از تفکرات گروه‌های تکفیری  است.
ماموستا راستی عنوان کرد: اسلام دین صلح، آرامش، امنیت و برادری بوده و هرگونه تندروی و تکفیر در آموزه‌ها و مبانی فقهی هیچ یک از مذاهب اسلامی جایگاهی ندارد.
وی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به خطر امنیت را یکی از بزرگترین نعمت‌های اعطایی خداوند متعال به انسان‌ها دانست و بیان کرد: در سایه امنیت شاهد پیشرفت و توسعه در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و روند توسعه‌ای در جامعه تضمین می‌شود.
امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: هم‌اکنون در منطقه پرآشوب خاورمیانه شاهد ایرانی مقتدر، امن و با صلابت هستیم و این مهم در سایه عمل به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و بسیج عمومی محقق شده است.
وی بیان کرد: نقش بسیج در اقتدار ایران اسلامی ویژه است و با قاطعیت می‌توان گفت که بخش بزرگی از امنیت کنونی کشور مرهون مکتب و فرهنگ والای بسیج و دلاورمردی‌های بسیجیان است.
ماموستا راستی یادآور شد: پس از پایان دفاع مقدس برخی‌ها القا می‌کردند که باید سازمان بسیج منحل شود و فعالیت‌های این نهاد انقلابی متوقف شود اما بسیاری از پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها و خودکفایی‌های کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با نقش‌آفرینی بسیجیان محقق شد.

captcha