اینترنت، مؤثرترین ابزار در عرصه جنگ نرم است
کد خبر: 2612588
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴

اینترنت، مؤثرترین ابزار در عرصه جنگ نرم است

گروه فضای مجازی: مدرس دانشگاه زنجان، آثار پویانمایی، اسباب‌بازی‌ها، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، تصاویر تلویزیونی و جاسوسی در فضای مجازی را از ابزارهای جنگ نرم دانست و گفت: اینترنت به دلیل قابلیت‌های بی‌نظیری که دارد، مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار در عرصه جنگ نرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سید‌نجم‌الدین مرتضوی، مدرس دانشگاه زنجان و فعال فرهنگی روز گذشته، 7 آذر در دوره بصیرتی «هادیان بصیر» که ویژه فرهنگیان بسیجی استان زنجان در سالن همایش‌های دارالقرآن‌الکریم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: ماهواره یکی از ابزارهای دشمن برای مبارزه در عرصه جنگ نرم است و دشمن بدین طریق در تلاش است تا با فعالیت‌های مستمر در باورها و ارزش‌های دینی یک ملت تغییر و تحول ایجاد کند.
وی آثار پویانمایی، اسباب‌بازی‌ها، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، تصاویر تلویزیونی و جاسوسی در فضای مجازی را از ابزارهای جنگ نرم دانست و گفت: اینترنت به دلیل قابلیت‌های بی‌نظیری که دارد، مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار در عرصه جنگ نرم محسوب می‌شود.
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: تصویرسازی ذهنی، تحریف افکار، بمباران خبری، مرعوب‌سازی و شوک‌های خبری، از تاکتیک‌های جنگ رسانه‌ای غرب است که با هدف خیانت همسران به یکدیگر، گسترش روابط خارج از عرف و رواج بی‌حجابی پیگیری می‌شود.

هدف اصلی ماهواره، تغییر سبک زندگی اسلامی در جهان است
مرتضوی با بیان این‌که تصویر نه تنها کارآمدترین ابزار برای انتقال اطلاعات، بلکه مؤثرترین ابزار برای تغییر یک سبک زندگی و یا تفکر است، گفت: هدف اصلی ماهواره نیز تغییر سبک زندگی اسلامی در جهان است.
وی تصریح کرد: طراحان جنگ رسانه‌ای، نه لزوماً ژنرال‌ها هستند، بلکه اساتید دانشگاه‌ها و گروه‌های علمی غرب هستند که این جنگ حتی در زمان صلح فیزیکی نیز در بین کشورها وجود دارد.
این فعال فرهنگی، دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم را یک ظرفیت عظیم برای استان زنجان عنوان کرد و گفت: بدون تردید اگر رسانه نبود، این مراسم باشکوه در سطح جهان اسلام ناشناخته باقی می‌ماند و این امر ظرفیت بالای رسانه را در رواج و معرفی الگوها نشان می‌دهد.
مرتضوی در پایان، افزایش اعتماد مخاطب به رسانه ملی از طریق پاسخ‌گویی جامع و کامل به همه نیازها و تلاش برای افزایش جذب مخاطب را از جمله راه‌های کاهش گرایش مردم به برنامه‌های ماهواره‌ای دانست.

captcha