ارتقای کیفیت؛ اولویت معاونت صدای رسانه ملی در حوزه برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 2612666
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
صوفی تأکید کرد:

ارتقای کیفیت؛ اولویت معاونت صدای رسانه ملی در حوزه برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدحسین صوفی در مورد اولویت‌های معاونت صدا در دوره جدید در حوزه قرآنی گفت: باید بنا را بر ارتقای کیفیت گذاشت؛ از سال ۱۳۹۳ به بعد سال توسعه کیفی و پاسخگویی به نیاز مخاطب خواهد بود.

محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد فعالیت‌های قرآنی شبکه‌های رادیویی طی دوره گذشته گفت: رادیو در حوزه قرآن در دو قسمت فعالیت داشت؛ که یک قسمت آن مربوط به تولید برنامه‌های عمومی بود.
وی افزود: در تولید برنامه‌ها، بنا بر، این بود که محتوای آنها متأثر از آموزه‌های قرآنی باشد؛ بر همین اساس در مورد موضوعاتی همچون اخلاق دینی و اسلامی، تعلیم و تربیت، مهربانی، عدالت، انصاف و حق، برنامه‌هایی تولید شد تا به این مفاهیم بیشتر توجه شود.
صوفی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه‌های رادیویی نیز متأثر از همین آموزه‌ها بود.
وی در مورد برنامه‌های تخصصی رادیو در حوزه قرآن گفت: در حوزه تخصصی نیز فعالیت‌های رادیو در دو بخش پیگیری شد که بخشی از آن در رادیو قرآن تجلی پیدا می‌کرد.
وی اظهار کرد: بیش از 30 سال است که این رادیو فعالیت می‌کند و اقدام به پخش انواع تلاوت‌ها، قرائت‌ها، تفاسیر و سخنرانی‌های مرتبط می‌کند؛ معرفی قراء، مفسران، مترجمان و مؤلفان و شرکت در نمایشگا‌های قرآنی از دیگر فعالیت‌های این شبکه رادیویی است.
صوفی ادامه داد: رادیو تلاوت نیز دو سال پیش راه‌انداز شد که در تمام ساعات شبانه‌روز، تلاوت‌های قراء ایرانی و جهان اسلام را پخش می‌کند.
وی پخش قرآن از شبکه‌های دیگر رادیو را از دیگر فعالیت‌های معاونت صدا در حوزه قرآنی عنوان کرد و افزود: 27 شبکه رادیویی جمهوری اسلامی بخشی از برنامه‌های خود را به پخش قرآن و معرفی فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده‌اند که در برخی مناسبت‌ها مانند ایام ماه مبارک رمضان این برنامه‌ها برجسته می‌شود.
صوفی افزود: در این ماه هر یک از شبکه‌های رادیویی یک ساعت از شبانه‌روز، اقدام به پخش ترتیل قرآن کریم می‌کنند و همه اقشار می‌توانند در هر ساعتی که یک جزء از قرآن را گوش کنند.
وی تصریح کرد: ما باید به قرآن توجه کنیم و بیش از این‌ها برای قرآن کار کنیم و به دلیل کم‌کاری‌هایی که در این حوزه داشتیم، از ساحت مقدس قرآن پوزش می‌خواهیم.
صوفی در مورد اولویت‌های معاونت صدا در دوره جدید در حوزه قرآنی گفت: باید بنا را بر ارتقای کیفیت گذاشت؛ از سال 1393 به بعد سال توسعه کیفی، ارتقای کیفیت و پاسخگویی به نیاز مخاطب خواهد بود.
وی در مورد راهکارهای ارتقای کیفیت اظهار کرد: این امر با بررسی نقاط ضعف و قوت فعالیت‌ها، استماع نظرات مخاطبان و براساس سیاست‌هایی که رئیس صدا و سیما متأثر از رهنمودهای مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند، میسر خواهد شد.

صوفی همچنین گفت: ارتباط زیادی را نیز با کارشناس‌ها داریم واین کار ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم به ارتقای کیفی شبکه‌ها دست پیدا کنیم.

captcha