اخلاق؛ حلقه مفقوده علوم غربی
کد خبر: 2616468
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
ساکی بیان کرد:

اخلاق؛ حلقه مفقوده علوم غربی

گروه اندیشه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هنر انقلاب اسلامی این بود که علم را با اخلاق آمیخته کرد و این چیزی است که در علوم غربی مشاهده نمی‌شود. دانش می‌تواند جهان را از تاریکی نجات بدهد به‌شرطی‌ که در پرتو نور عقل در حرکت باشد و در راه تکامل بشری قدم بردارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در یادواره اندیشه‌های برتر که شام‌گاه یکشنبه، 16 آذرماه به‌مناسبت روز دانشجو در محل سالن همایش‌های جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، کورش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تبریک روز دانشجو و تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش گفت: دانش می‌تواند جهان را از تاریکی نجات بدهد به شرطی‌که در پرتو نور عقل در حرکت باشد و به‌سمتی برود که علت‌ها را کشف کند و در راه تکامل بشری قدم بردارد.

وی با اذعان به حرکت سریع علم در جهان امروز تصریح کرد: با وجود حرکت سریع علم و پیشرفت‌های حاصل از آن هنوز یک میلیارد گرسنه در آفریقا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و خود این گواهی است که باید در علم و پیشرفت‌های قابل توجه آن بازنگری شود چراکه جمع جبری علم امروز بشریت را به نابودی کشانیده است به‌نحوی که در غرب اخلاق را از علم جدا کرده‌اند و ماتریالیست‌های غربی علوم انسانی را مردود می‌شمارند تا جایی‌که جنگ امروز بشر بر سر هست‌ها و بایدهاست و مهم بایدهاست که باید اجرا شوند.

ساکی در بخشی دیگر از سخنانش ادامه داد: علم ابزار دست انسان است تا جهان هستی را بشناسد و در این راه باید معرفت‌افزایی کرد اما غالباً غربی‌ها همواره از انسان تعریف و تصور صحیحی ندارند همچنان‌که فروید و داروین دچار اشتباهات فاحشی شده‌اند.

وی افزود: مرکز عالم انسان است و انسان مایه افتخار خداوند است و امروز متاسفانه جایگاه انسان توسط غربی‌ها تنزل داده شده است.

ساکی ادامه داد: انقلاب اسلامی علم را با اخلاق آمیخته کردو دانشجویان باید علم  را با ایمان، اخلاق و امید همراه کنند تا دچار انحراف نشوند.
در قسمتی دیگر از یادواره اندیشه‌های برتر دکتر روح‌الله شریفی، از دانشمندان و مخترعان بسیجی و نخبه کشور، گفت: هدف از علم باید در جهت سیر الی الله باشد و در این راه باید با درست زندگی کردن و رفتن به سمت صراط مستقیم باشد و من توانسته‌ام با ثبت 278 اختراع در دنیا همه موفقیت خود را مرهون کلام‌الله و درس‌های آن و احادیث است.

وی افزود: جهان غرب فاقد دموکراسی است و در غرب موج نژادپرستی مشهود است به‌نحوی که هر روز شاهد اعمال نژادپرستانه غربی‌ها هستیم.

در ادامه این یادواره از هفت نفر از دانشجویان نمونه پیراپزشکی که در جنبه‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی طبق آئین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه به‌عنوان نمونه انتخاب شدند و همچنین، یازده نفر از دانشجویان فعال تشکل‌های دانشجویی و قرآنی و المپیاد ورزشی و 4 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر نمونه با اهداء لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.

در پایان گروه تواشیح بین‌المللی قمر بنی‌هاشم(ع) که متشکل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می‌باشد به اجرای برنامه مورد تشویق گرم و صمیمانه دانشجویان قرار گرفت.

یادآور می‌شود، از جمله دانشجویانی که در این مراسم تجلیل شدند می‌توان از شیما هاشمی، معصوم رئیس‌وند، سجاد روستا، فاطمه پناهی، لیدا نعمتی‌زاده، مینا درند، اعظم علی‌حیدری نام برد.

captcha