برگزاری هفته قرآنی در 3 استان تا پایان سال/ سرنوشت جشنواره آیات
کد خبر: 2620239
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
امیرنیا خبر داد:

برگزاری هفته قرآنی در 3 استان تا پایان سال/ سرنوشت جشنواره آیات

گروه فعالیت‌های قرآنی: دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد جشنواره قرآنی آیات، گفت: تا پایان سال در سه استان کشور هفته‌های قرآنی برپا خواهد شد.

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برخی برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل تبلیغ و ترویج این معاونت، گفت: یکی از این برنامه‌ها برپایی هفته‌های قرآنی در استان‌ها است که در دست بررسی قرار دارد.

یزد، خوزستان و لرستان میزبان هفته‌های قرآنی
وی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه‌های مربوط به برپایی هفته‌های قرآنی در استان‌های مختلف کشور تدوین شده است و هماهنگی‌های لازم نیز برای برگزاری مناسب آن صورت گرفته است. استان‌هایی همچون یزد، خوزستان، لرستان و ... موافقت‌های اولیه خود را برای برگزاری این هفته‌های قرآنی اعلام کرده‌اند.
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح برای اولین بار است برگزار می‌شود باید در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها مطرح و تأیید شود، بنابراین آمادگی‌های اولیه از سوی استان‌ها اعلام شده است.
امیرنیا اظهار کرد: در آیند‌ه‌ای نزدیک جلسه‌ای با کارشناسان ادارات کل خواهیم داشت تا در دی‌ماه توجیهات کامل صورت گرفته باشد، تمام تلاش ما این است که تا قبل از پایان سال 93 حداقل در سه یا چهار استان این هفته‌های قرآنی برپا شود.
وی با بیان اینکه در استان خوزستان منطقه آزاد اروند اعلام همکاری کرده است، یادآور شد: با همه این حرف‌ها تا زمانی که کارها عملیاتی نشود نمی‌توان به طور قطعی سخن گفت. استا‌ن‌های یزد و خوزستان تعهد داد‌ه‌اند که در اسفندماه این هفته‌های قرآنی را برگزار کنند.

هفته قرآنی استا‌ن‌ها نمونه‌ای کوچک از نمایشگاه قرآن
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در مورد برنامه‌هایی که قرار است در این هفته‌های قرآنی اجرا شود، گفت: تولید فیلم‌های کوتاه، نمایشنامه و تئاتر، بخش‌های رسانه‌های دیجیتال، نمایش کتاب‌های دینی و قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی، نشست‌های قرآنی و محافل از جمله برنامه‌هایی است که در هفته‌های قرآنی استان‌ها اجرا خواهد شد.

تکریم خادمان قرآنی استان‌ها
امیرنیا بیان کرد: همه مواردی که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اجرا می‌شود قرار است تا در هفته‌های قرآنی استان‌ها نیز باشد با این تفاوت که در قالب تولیدات همان استان باشد. در این هفته‌های قرآنی بحث تجلیل و تکریم خادمان قرآنی همان استان را نیز در دستور کار خواهیم داشت. تولیدات برتر ارائه شده در این هفته‌های قرآنی را به نمایشگاه بین‌المللی قرآن خواهیم آورد.

رویکرد جدید جشنواره آیات
وی در ادامه به بحث جشنواره آیات نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره آیات در رویکرد جدید خود به صورت دو سالانه برگزار خواهد شد و برخی رشته‌ها نیز در یکدیگر ادغام می‌شوند تا در ادامه شاهد جشنواره‌ای پویا و اثرگذار باشیم.

تولیدی بودن محتوای جشنواره آیات و زمانبر بودن آن
امیرنیا با بیان اینکه برای جشنواره‌ای همچون آیات نیاز به کار تولیدی است و کار تولیدی نیز زمان‌بر است، اظهار کرد: ما قطعاً در سال 1393 کار مربوط به این جشنواره را آغاز خواهیم کرد و این احتمال که در سال آینده ادامه آن را پیگیری کنیم نیز وجود دارد.

captcha