وقف از سنت‌های حسنه‌ای است که پایه‌گذار آن پیامبر(ص) بودند
کد خبر: 2620354
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
سرپرست اداره اوقاف شهرضا:

وقف از سنت‌های حسنه‌ای است که پایه‌گذار آن پیامبر(ص) بودند

کانون خبرنگاران نبأ/یداالله شاهچراغی: حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف گفت: وقف از سنت‌های حسنه‌ای است که پایه‌گذار آن پیامبر خاتم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه‌هدی(ع) بودند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف گفت: از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه، اعتمادسازی در راستای اجرای نیات امینانه واقفان است. وقف باید فرهنگ‌سازی شده و موقوفات از بین رفته احیاء شود.
وی ادامه داد: وقف از سنت‌های حسنه‌ای است که پایه‌گذار آن پیامبر خاتم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه هدی(ع) بودند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: وقف مانند چشمه‌ای همیشه جوشان و ساری است، آن چیزی که نزد شما است نابودشدنی  است اما آن چیزی که نزد خدا است همیشگی و ماندنی خواهد بود.
سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه شهرضا ازوقف به عنوان پشتیبان دین یاد و اظهار کرد: وقف از جمله کارهایی است که همیشه به داد اسلام رسیده است و در راستای حفظ اسلام به کار رفته است. بهتر است نیات واقفان در راستای ترویج و تبلیغ علم و شعائر مذهبی و تقویت اسلام باشد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی تعداد موقوفات شناسایی شده اداره اوقاف و امورخیریه در این شهرستان را 711 موقوفه ذکر کرد و افزود: از مجموع این تعداد موقوفات ۳۲۲ مورد انتفاعی است که 278 موقوفه مساجد و ۴۴ موقوفه حسینیه و تکایا است.

وی در ادامه افزود: تعداد ۲۶۵ موقوفه نیز از موقوفات منفعتی و درآمدزایی است که زیرنظر اداره اوقاف و امورخیریه اداره می‌شود و تعداد 124 موقوفه غیرتصرفی نیز موجود است که اداره آن زیرنظر متولیان آن موقوفات است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی بقاع متبرکه این شهرستان را ۱۷ بقعه اعلام کرده و افزود: ۸ بقعه از این بقاع متبرکه امامزاده و ۸ بقعه سادات و یک بقعه قدمگاه است.
سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرضا اجرای برنامه آرامش بهاری در ایام نوروز، برگزاری سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری برنامه نشاط معنوی برای اوقات فراغت نوجوانان در طول تابستان، برگزاری ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، برگزاری برنامه‌های دهه ولایت، دهه کرامت و ولایت علوی و برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر ازعناوین مهم برنامه‌های فرهنگی است که در بقاع متبرکه این شهرستان در طول سال برگزار می‌شود.
وی برنامه‌های هفته وقف را ازشاخص‌ترین برنامه‌های اداره اوقاف نام برد و گفت: اعزام مبلغ به مدارس و مساجد شهرستان در خصوص ترویج فرهنگ وقف، نواخته شدن زنگ وقف در دبیرستان شاهد امام خمینی(ره)، نشست صمیمی با حضور اصناف درخصوص وقف جدید، تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله در امامزاده شاهرضا(ع) و شاهزاده علی‌اکبر(ع)، برپایی خیمه‌های معرفتی و ایستگاه‌های همه واقف باشیم، دیدار با واقفان سالخورده شهرستان، اعزام مبلغ به خوابگاه‌های دانشجویی با موضوع ترویج فرهنگ وقف، محفل انس با قرآن همراه با تجلیل از برگزیدگان سی وهفتمین جشنواره قرآن کریم در آستان مقدس بی‌بی سیده خاتون(س) از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های در دست اجرای این اداره در هفته وقف است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اظهار کرد:  اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تربیت یک میلیون نفر را بر عهده گرفته که در این راستا اداره اوقاف شهرستان شهرضا در سال جاری، ۷۴۰ قرآن‌آموز و حافظ قرآن در ۳۰ شعبه شهرضا و دهاقان با ۵۰ کلاس آموزشی مشغول فراگیری حفظ قرآن کریم هستند.

captcha