آغاز کلاس‌های طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ارومیه
کد خبر: 2620492
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

آغاز کلاس‌های طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ارومیه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: کلاس‌های طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ارومیه در حال برگزاری است.

معصومه وجدانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: به همت این اتحادیه و با همکاری مؤسسه یاسین و با نظارت شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگی قرآنی این استان، طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ارومیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دبیرکلی این طرح با حجت‌الاسلام «سیدمهدی قریشی»، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و ریاست این طرح با «سعادت»، استاندار آذربایجان غربی است.

وجدانی تصریح کرد: این طرح با همکای 50 مؤسسه و خانه‌ قرآن شهری و روستایی در ارومیه در حال برگزاری است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: به دلیل اینکه میزان حضور و علاقه‌مندی مردم به شرکت در این طرح سنجیده شود و ببینیم چه تعداد افرادی تحث پوشش این طرح قرار می‌گیرند، طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی فعلاً در شهر ارومیه برپا شده است.

وجدانی عنوان کرد: علاقه‌مندان تا 20 آذرماه فرصت داشتند تا در این طرح ثبت‌ نام کنند و طرح فوق در مدت 40 روز براساس کتاب «نور» انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه این دوره رایگان برگزار می‌شود و هیچ شهریه‌ای اخذ نمی‌شود، بیان کرد: در ادامه این طرح گریزی به حلیة القرآن یک(تجوید مقدماتی) زده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح دارای سطح‌بندی است، ادامه داد: ارائه مباحث در کلاس، بستگی به میزان فراگیری شرکت‌کنندگان کلاس دارد.

وجدانی اضافه کرد: در پایان دوره به صورت متمرکز آزمون اخذ می‌شود و سپس گواهینامه از سوی مؤسسه یاسین اعطا می‌شود.

captcha