آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مدارس/ برگزاری جلسه کمیته قرآن دهه فجر
کد خبر: 2621873
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
مهمترین رویدادهای قرآنی هفته؛

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مدارس/ برگزاری جلسه کمیته قرآن دهه فجر

گروه فعالیت‌های قرآنی: در این هفته‌، برگزاری جلسه کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری نشست خبری تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته بزرگداشت قرآن و عترت و نماز را می‌توان، مهم‌ترین رویدادهای این هفته کم‌خبر نامید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد با تعطیلی روز شنبه که اربعین سرور و سالار شهیدان بود آغاز شد، در اولین روز این هفته، بیشتر اخبار و رویدادها حول پیاده‌روی‌های مسلمانان از گوشه گوشه دنیا برای رساندن خودشان به شهر کربلای معلی می‌چرخید و کمتر شاهد رویدادها و جریانات قرآنی مهم در کشور بودیم.

کرسی‌های تلاوت دانشکده افسری امام علی(ع) از سرگرفته می‌شود
روز یکشنبه، 23 آذرماه نیز که دومین روز این هفته کم خبر بود مسئولان دانشگاه افسری امام علی(ع) اعلام کردند که کرسی‌های تلاوت این دانشگاه از سر گرفته خواهد شد. کرسی تلاوت این دانشگاه روزهای سه‌شنبه هر هفته با حضور قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود.

اعلام آمادگی ۱۳۶۵ نفر برای حضور در مسابقات «تسنیم» و «تلاوت» تهران
روز دوشنبه 24 آذرماه از سوی دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان تهران، تعداد شرکت‌کنندگان در دو مسابقه تسنیم و تلاوت در این استان نزدیک به 1500 نفر اعلام شد. مهدی نادی، رئیس دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان تهران همچنین از برگزاری بخش کتبی این مسابقات در روز پنج‌شنبه، چهارم دی‌ماه، خبر داد.

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی
در این روز همچنین نشست خبری تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز و اعلام برنامه‌های سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی با حضور محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. مصیب‌زاده در این نشست خبری از آغاز مرحله مدرسه‌ای مسابقات قرآن مدارس همزمان با هفته قرآن و عترت و نماز خبر داد.

مرحله نهایی دومین مسابقات قرآن طلاب اهل سنت آغاز شد
دومین دوره مسابقات قرآن طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت، صبح روز سه‌شنبه با حضور 75 شرکت‌کننده در ساختمان شهید محلاتی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، از جمله داوران این مسابقات می‌توان به سیدمحسن موسوی‌بلده، حبیب مهکام، معتز آقایی و ... اشاره کرد. این مسابقات تا روز چهارشنبه ادامه داشت و مراسم اختتامیه آن عصر همین روز با تجلیل از نفرات برتر برگزار شد.

از فعالیت‌های قرآنی فدراسیون‌های ورزشی تا کوه‌پیمایی قرآنیان
نخستین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر روز، سه‌شنبه 25 آذر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های قرآنی در سالن جلسات سازمان دارالقرآن برگزار شد. در این جلسه بر انعکاس برنامه‌های این کمیته در رسانه ملی تأکید و با پیشنهاداتی از جمله کوهپیمایی قرآنیان و حضور در مزار شهدای قرآنی نیز موافقت شد. 

مشاور قرآنی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد
انتصاب یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان به عنوان مشاور قرآنی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خبر دیگری بود که در روز سه‌شنبه اعلام شد. در این روز طی حکمی از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، رحیم خاکی به عنوان مشاور قرآنی این معاونت منصوب شد.

برگزاری هفته قرآنی در ۳ استان تا پایان سال/ سرنوشت جشنواره آیات
اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز چهارشنبه 26 آذرماه از برگزاری سه هفته قرآنی در استان‌های کشور تا پایان سال خبر داد. وی همچنین در مورد جشنواره آیات و سرنوشت آن نیز گفت: ما قطعاً در سال 1393 کار مربوط به این جشنواره را آغاز خواهیم کرد و این احتمال که در سال آینده ادامه آن را پیگیری کنیم نیز وجود دارد.

اعلام نتایج آزمون مرحله سوم طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن
نتایج آزمون مرحله سوم نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که جمعه، 21 آذرماه در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد روز، 26 آذر از طریق سایت تلاوت اعلام شد. در آزمون مرحله سوم نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن که با حضور 47 نفر از راه‌یافتنگان برگزار شد 12 نفر از شرکت‌کنندگان حائز دریافت مدرک درجه دو حفظ شدند که شش نفر از آنان علاوه بر دریافت مدرک درجه دو به مرحله چهارم نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن راه پیدا کردند و سایر شرکت‌کنندگان نیز مدرک درجه سه حفظ را دریافت می‌کنند.

captcha