ایران نیازمند بسیج رسانه‌ای و رسانه بسیجی است
کد خبر: 2622021
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
حسینی:

ایران نیازمند بسیج رسانه‌ای و رسانه بسیجی است

گروه اجتماعی: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند بسیج رسانه ای و رسانه بسیجی است، افزود: توجه به مقوله دین و اخلاق به عنوان محتوا و روح رسانه ای از خصوصیات یک رسانه بسیجی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز، 28 آذرماه در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی بسیج و رسانه،با اشاره به تدوین نقشه مهندسی فرهنگ کشور در سال 91، گفت: با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سال 91، نقشه ای برای رسیدن به افق های روشن در بخش فرهنگ تدوین و در آن نقشه، مسیر پیشرفت و ترقی  در حوزه فرهنگ تبیین شد.

حسینی افزود: از مهم ترین برنامه های این نقشه می توان به ارتقای فرهنگ عمومی، پردازش صحیح در خصوص ابعاد جنگ نرم، رصد جریان های زاویه دار و معاند با نظام، استفاده از واژه های نظامی به منظور ایجاد حس مبارزه در مسئولان و متوجه کردن دستگاه های فرهنگی در بحث نظارتی، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از جریان های جهت دار، سعی در تخریب هنر و فرهنگ کشور دارند، گفت: چندی پیش گروه های جریان ساز با اهدای مدال شوالیه، سعی در خرید هنرمندان ایرانی داشتند که خوشبختانه بسیاری از این هنرمندان از دریافت این مدال سر باز زدند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند بسیج رسانه ای و رسانه بسیجی است، افزود: توجه به مقوله دین و اخلاق به عنوان محتوا و روح رسانه ای از خصوصیات یک رسانه بسیجی است.

حسینی با تأکید بر تلاش رسانه ها برای فرهنگ سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از اهداف کلان نقشه مهندسی فرهنگ توجه به مبحث اقتصاد مقاومتی است که می توان با تأکید بر تولید داخل، کاهش واردات و همچنین ترویج فرهنگ کار، تلاش و مجاهدت به این مهم دست یافت.

captcha