فعال‌کردن دارالقرآن‌های زندان‌ها جهت اصلاح شخصیتی مددجویان
کد خبر: 2623257
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
مدیرکل زندان‌های استان مرکزی خواستار شد:

فعال‌کردن دارالقرآن‌های زندان‌ها جهت اصلاح شخصیتی مددجویان

گروه اجتماعی: جمشیدی توجه خاص به امر برگزاری نمازهای جماعت و فعال کردن دارالقرآن‌ها و توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تمسک به کتاب آسمانی قرآن جهت اصلاح شخصیتی و فکری مددجویان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان  مرکزی، خشایار جمشیدی، مدیرکل زندان‌های استان مرکزی پنجشنبه، 27 آذر در نشست اتاق فکر فرهنگی زندان‌های استان، گفت: اقدامات  فرهنگی در زندانها از برنامه‌های زیربنایی و اساسی به شمار می‌رود و فعالان فرهنگی  به ویژه روحانیون با توجه به جایگاه مهم و وجه ارزشمند اجتماعی خود می‌توانند نقش مهمی در اثربخشی پایدار در شخصیت و روحیه مددجویان ایفا کنند.

وی ضمن اشاره به این مسئله که مخاطبان ما در زندان‌ها افراد  هنجارشکن جامعه هستند فعالیت در این مجموعه را بسیار سخت و طاقت فرسا عنوان کرد.

جمشیدی ضمن اعلام این موضوع که 70درصد جامعه هدف ما را در زندان‌ها افراد بیسواد و کم سواد تشکیل می‌دهند به  مقایسه جامعه درون زندان با گروه‌های اجتماعی بیرون زندان و ترکیب فکری و شخصیتی این دو گروه و تفاوت‌های آنها در حوزه‌های گوناگون اعم از حوزه‌های معنوی و فکری شامل حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مساجد و ... دیگر حوزه‌های فرهنگی و آموزشی پرداخت و تفاوت آنها را در نوع مخاطب و نحوه کار در مجموعه زندان در مقایسه با این حوزه های اجتماعی  تشریح کرد.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به کاهش چشمگیر بسسیاری آسیب‌ها در  زندان‌های این  استان  از جمله خشونت و خودزنی و رفتارهای ناهنجار رایج در زندان‌ها این مهم را نتیجه زحمات همکاران در تمامی بخش‌ها از جمله بخش فرهنگی و تربیت اعلام کرد.

وی، توجه خاص به امر برگزاری نمازهای جماعت و فعال کردن دارالقرآن‌ها و توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تمسک به کتاب آسمانی قرآن کریم جهت اصلاح شخصیتی و فکری مددجویان را خواستار شد.

به گزارش ایکنا، اکبری، رئیس اداره فرهنگی  زندان‌های استان مرکزی نیز در ادامه ضمن اشاره به گستردگی حجم برنامه‌ها و خدمات  فرهنگی در زندان‌ها  بر لزوم همت  و تلاش همکاران این عرصه در زندانهای استان تأکید کرد.

وی با اشاره  به برنامه‌های تدوین شده  فرهنگی و تربیتی  برنامه‌ریزی دقیق و اصولی همکاران را به منظور حصول نتیجه مطلوب در مسیر اهداف بلند سازمان زندانهای کشور مبنی بر اصلاح مجرمین  توصیه کرد.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: کارکنان بخش فرهنگی و تربیتی زندانها باید تمام تلاش خود را صرف تحقق رسالت خطیر سازمان زندانها در جهت  توجه به کرامت انسانی زندانیان و انسانهای به خطا رفته انجام داده و آنها  را در بازگشت به  روال عادی زندگی اجتماعی  یاری نمایند.

یادآور می‌شود؛ مسئولین و کارشناسان فرهنگی زندان‌های استان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مطلوب پرداختند .

captcha