مشهد باید میزبان بزرگ‌ترین اجتماع انسانی جهان در سال 2017 باشد
کد خبر: 2623554
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
مرتضوی:

مشهد باید میزبان بزرگ‌ترین اجتماع انسانی جهان در سال 2017 باشد

گروه اجتماعی: شهردار مشهد گفت: اگر اراده‌ها دست به دست هم بدهند و هماهنگی‌ها بیشتر شود، می‌توانیم مشهد را میزبان بزرگترین اجتماع انسانی جهان در سالروز شهادت امام رضا(ع) در سال 2017 اعلام کنیم که این موضوع می‌تواند برای همدلی بیشتر بین کلانشهرهای ایران پیشنهاد خوبی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده گفت: برنامه شهرداری مشهد خدمت به زائران علی ابن موسی الرضا(ع) است و پیرو همین موضوع در ماه‌های اخیر هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا مدیریت شهری با تمام امکانات و تجهیزات خود اعم از خدمات شهری، اتوبوسرانی، حمل و نقل، فضای سبز و اماکن اقامتی بسترها را برای استقبال مناسب از زائران حرم مطهر رضوی آماده کند.

وی بیان کرد: در تمام ورودی‌ها، اقامتگاه و موکب‌هایی را برای پذیرایی از زائران پیاده برپا کرده‌ایم چرا که پیش‌بینی شده است که 300 هزار زائر پیاده در این ایام به مشهد مقدس می‌آیند که بخش قابل توجه آن هم اکنون وارد مشهد شده‌اند.

شهردار مشهد اضافه کرد: اکنون تمام سازمان‌ها، ادارات و شهرداری‌های مناطق در شهر مشهد در آماده‌باش کامل به سر می‌برند تا بتوانند خدمتی کوچک به زائران حرم حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) ارائه کنند.

مرتضوی ادامه داد: باید هر سال بسترهای خدمت به زائران را بیشتر توسعه دهیم چرا که هر سال نسبت به سنوات گذشته حضور زائران پر شورتر می‌شود و باید خدمات را پر رنگ‌تر کنیم البته بخش اعظم خدمات‌رسانی بر عهده مردم است و شهرداری فقط ابزارها را برای استقبال از زائران فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اگر اراده‌ها دست به دست هم بدهند و هماهنگی‌ها بیشتر شود، می‌توانیم مشهد را میزبان بزرگترین اجتماع انسانی جهان در سالروز شهادت امام رضا(ع) در سال 2017 اعلام کنیم که این موضوع می‌تواند برای همدلی بیشتر بین کلانشهرهای ایران پیشنهاد خوبی باشد.

وی اظهار کرد: هم اکنون تمام فضاهای اقامتی شهرداری مشهد اعم از کمپ غدیر به صورت 100 درصد در اختیار زائران است، سوله‌ها، ورزشگاه‌ها، فرهنگسراها و در صورت ضرورت ادارات شهرداری نیز در خدمت زائران علی ابن موسی الرضا(ع) خواهد بود.

شهردار مشهد در پایان گفت: برای برگشت زائران فراخوان بسیار مناسبی به عمل آمده و همانند سال قبل سازمان پایانه‌های مسافربری با تمام بضاعت پیش‌بینی‌های لازم را به این منظور انجام داده است همچنین با ادارات دیگر استان هماهنگی شده که اگر کمبود وسیله حمل و نقل برای بازگشت زائران وجود داشت، سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به مدد حمل و نقل برون شهری بیاید و کمک کند.

در این بازدید رییس حوزه شهردار مشهد، مشاور فرهنگی شهردار، معاون خدمات شهری و محیط زیست، معاون حمل و نقل، مدیر روابط عمومی، شهرداران مناطق 7 و 8 و 10 به همراه دیگر مدیران شهرداری از وضعت سرویس دهی به زائران پیاده با خبر شدند.

در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده مکان استراحت، خواب، استحمام، وضوخانه، سرویس بهداشتی، خدمات درمانی، مشاوره مذهبی، پخش نذورات، اسکان و غرفه‌های فرهنگی تدارک دیده شده که شهردار مشهد با حضور در این اماکن به خادمان زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) خدا قوت گفت.

captcha