نهضت حسینی پایه‌گذار بیداری اسلامی در منطقه شده است
کد خبر: 2624902
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
منتخب مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت:

نهضت حسینی پایه‌گذار بیداری اسلامی در منطقه شده است

گروه اجتماعی: میرگلوبیات نهضت عاشورا را پایه‌گذار تمام نهضت‌های اسلامی به‌‌ویژه بیداری اسلامی در منطقه عنوان کرد و افزود: سید و سالار شهیدان(ع) به ما آموخت برای رسیدن به هدف والا باید از دنیا و هر چه در آن است، گذشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهلا میرگلوبیات، منتخب مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه امروز، اول دی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی شور حسینی در این شهرستان، نهضت عاشورا را پایه‌گذار تمام نهضت‌های اسلامی به‌‌ویژه بیداری اسلامی در منطقه عنوان کرد.

وی امام حسین(ع) را رهبر همه آزادگان جهان دانست و افزود: سید و سالار شهیدان(ع) به ما آموخت برای رسیدن به هدف والا باید از دنیا و هر چه در آن است گذشت.

میرگلوبیات برگزاری برنامه‌های هنری با موضوعات دینی و مذهبی به‌ویژه برنامه‌هایی که جمعیت هدفش کودکان و نوجوانان باشد را بسیار تاثیرگذار دانسته و ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوان سد محکمی ‌برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان ایجاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز در ادامه، افزود: حفظ و انتقال مفاهیم عاشورا به نسل‌های آینده به ویژه کودکان و نوجوانان از ضروریان جامعه اسلامی است و این امر امکان‌پذیر نیست مگر به زبان هنر.

وی اظهار کرد: فراخوان این مسابقه از 14 آبان‌ ماه سال جاری در مدارس شهرستان توزیع و پس از پایان مهلت فراخوان تعداد 350 اثر توسط دبیرخانه این مسابقه دریافت شد.

این مقام مسئول در پایان، بیا‌ن کرد: پس از بررسی‌های اولیه آثار به هیت داوران مسابقه متشکل از آقایان بهنام پاک‌نیت، رضا رضایی و نسرین تالانه سپرده شد، یادآورشد: تعداد 23 اثر را در مقاطع مختلف تحصیلی به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از برگزیدگان مسابقه نقاشی شور حسینی با اهدای لوح وهدایایی تقدیر به‌ عمل آمد.

captcha