تجمیع رویدادهای قرآنی در اواخر هفته
کد خبر: 2626612
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱

تجمیع رویدادهای قرآنی در اواخر هفته

گروه فعالیت‌های قرآنی: رویدادهای قرآنی هفته جاری در قالب برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی، عمدتا در روزهای پایانی هفته اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) هفته جاری که به دلیل سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) با چند روز تعطیلی رسمی همراه بود تا اواخر هفته، رویداد خاص قرآنی در آن اتفاق نیفتاد مگر محافل انس با قرآن کریم که در حرم امام رضا(ع) و مساجد و کرسی‌های تلاوت قرآن که در استان‌ها برگزار شد.
اواخر هفته جاری بود که ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در دهه اول اسفندماه خبر داد و گفت: این مسابقات به میزبانی استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز برگزار می‌شود.
در طول برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن علاوه بر رقابت راه‌یافتگان به مرحله کشوری در دو بخش بانوان و آقایان، برنامه‌های دیگری از جمله؛ محافل انس با قرآن کریم، برپایی نمایشگاه‌ قرآن و... نیز دنبال می‌شود.

برگزاری چهارمین اردوی استعدادهای درخشان قرآنی
برگزاری چهارمین اردوی استعدادهای درخشان قرآنی از 21 تا 24 بهمن‌ماه، خبر قرآنی دیگری بود که طی هفته جاری از سوی محمدمهدی بحرالعلوم معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شد.
معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به سه دوره برگزاری اردوی استعدادهای درخشان قرآنی از سوی این سازمان، گفت: دو دوره اول این اردوها سال 92 در استان البرز و خراسان رضوی و سومین دوره نیز تابستان امسال در استان البرز برگزار شد.
بحرالعلوم افزود: با توجه به بازتاب و خروجی خوبی که اردوی استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم طی سه دوره گذشته، داشته و مشابه آن تاکنون در کشور وجود نداشته است، بنا داریم چهارمین دوره این اردوها را نیز از 21 تا 24 بهمن‌ماه در تهران، ساختمان سازمان دارالقرآن الکریم برگزار کنیم.

آزمون سراسری مفاهیم قرآن کریم اوقاف برگزار شد
برگزاری آزمون سراسری مفاهیم قرآن کریم از جمله رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این آزمون روز گذشته، چهارم دی‌ماه به صورت همزمان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در مراکز استان‌ها و امامزادگان شاخص استان‌ها برگزار شد.
آزمون رشته تخصصی مفاهیم قرآن در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که با حضور هفت هزار نفر شرکت‌کننده برگزار شد دارای 70 سوال تستی و پنج سوال تشریحی بود که نفرات اول تا سوم هر استان برای شرکت در مرحله کشوری سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف معرفی می‌شوند.

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن «تسنیم» و «تلاوت»
همچنین، مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» و دومین دوره مسابقات قرآن «تلاوت» نیز از روز گذشته، چهارم دی‌ماه به صورت همزمان در استان‌های سراسر کشور آغاز شده است که این مسابقات امروز، پنجم دی‌ماه به کار خود پایان می‌دهد تا اسامی برگزیدگان استانی برای شرکت در مرحله کشوری به سازمان دارالقرآن الکریم معرفی شوند.
مسابقات قرآن تسنیم ویژه کارکنان دستگاه‌های فرهنگی عضو شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، همسران و فرزندان کارکنان است که کارکنان 33 دستگاه فرهنگی کشور در این مسابقات ثبت نام کرده و در مرحله استانی این دوره از مسابقات در حال رقابت هستند.
مرحله استانی دومین مسابقات قرآن تلاوت نیز در رشته‌های قرائت(تحقیق) و حفظ(15 جزء و حفظ کل) در دو گروه آقایان(در دو رده سنی بالا و پایین 16 سال) و بانوان(در رده سنی بالای 16 سال) در حال برگزاری است.

نخستین جشنواره «وقف و تلاوت» برگزار می‌شود
همچنین، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه طی هفته جاری برنامه‌ریزی به منظور برگزاری نخستین جشنواره «وقف و تلاوت» را انجام داده که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این جشنواره امروز، پنجم دی‌ماه ساعت 18 همزمان با برپایی نماز مغرب و عشا در آستان مقدس حضرت صالح‌ابن موسی‌الکاظم(ع) واقع در میدان تجریش برگزار خواهد شد.
در این برنامه 10 نفر از قاریان کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند که از میان این قاریان یک نفر به عنوان قاری برگزیده توسط مردم و حاضران و البته با راهنمایی داوران حاضر در برنامه انتخاب و معرفی می‌شود.

captcha